همدان؛

بهسازی و نوسازی 49 درصد روستاهای استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون 49 درصد روستاهای استان همدان بهسازی و نوسازی شده است.

بهسازی و نوسازی 49 درصد روستاهای استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن ظفری در جمع اصحاب رسانه گفت: از مجموع هزار و 401 روستای دارای سکنه استان همدان بیش از 1000 روستا از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه شاخص بهسازی در استان همدان حدود 62 درصد است افزود: برای تحقق این هدف همه نهادها باید با یکدیگر مشارکت و همراهی داشته باشند.
 
ظفری با بیان اینکه بیش از 595 روستا نیازمند جرای طرح هادی هستند افزود: عملیات مرحله اول، 174 روستا به اتمام  رسیده و 13 روستا تبدیل به شهر شده اند.
 
وی ادامه داد: این سازمان توانایی دارد تا آسفالت 100 روستای دیگر را به اتمام رساند و در مجموع در سال 96 آسفالت معابر بیش از 150 روستا به اتمام خواهد رسید.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: در سه ماه نخست سال 96آسفالت راه روستایی 50 روستا تکمیل شده و تا پایان سال، 100 روستای دیگر نیز به اتمام خواهد رسید.
 
ظفری افزود: در بازنگری طرح هادی 325 روستا مورد ارزیابی قرار گرفته و30 روستای دیگر نیز مورد بازنگری قرار خواهند گرقت.
 
وی اظهار کرد: بحث بهسازی مسکن روستایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و اساسی در استان همدان تلقی می‌شود و قرار است سالانه 200 هزار واحد بهسازی و نوسازی شود.
 
ظفری گفت: با مشارکت مردم بیش از 68 هزار واحد مسکن روستایی موفق به اخذ پروانه پایان کارشده‌اند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: بعد از تأیید و به تصویب رسیدن این موضوع در هیئت دولت به‌زودی سهمیه استان همدان ابلاغ و اعلام می‌شود که امیدواریم بتوانیم در سال 96 تعداد قابل‌توجهی از واحدهای نیازمند به بهسازی و نوسازی را که در بافت‌های فرسوده قرار دارند مقاوم‌سازی کنیم.
 
وی در پایان گفت: با اقداماتی که امسال در بخش مقاوم‌سازی انجام می‌شود و با ارائه تسهیلات و آورده متقاضیان انتظار داریم که مردم نسبت به مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار