مشهد؛

مشهد ۲۰۱۷ فرصتی برای بخش خصوصی

مشهد ۲۰۱۷ زمانی فرصت ساز خواهد بود که بستر برای بخش خصوصی فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،مجتبی بهاروند عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مشهد ۲۰۱۷ زمانی فرصت ساز خواهد بود که بستر برای بخش خصوصی فراهم شود.
وی افزود: اگر روالی که هم اکنون بر بخش خصوصی حاکم است ادامه یابد، مشهد ۲۰۱۷ هم نه تن‌ها نمی‌تواند فرصتی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بلکه هزینه ساز نیز خواهد بود.
وی گفت: روال حاکم نفس بخش خصوصی را گرفته است و سایه سنگین بخش دولتی، چون همیشه بر سر بخش خصوص سایه افکنده است. ولیکن اگر دولتی‌ها مثل همه جای دنیا خود را برتر ندانند و بستر و شرایط مناسب را برای بخش خصوصی فراهم نمایند می‌توان به مشهد ۲۰۱۷ به عنوان یک فرصت نگریست.
عضو اتاق بازرگان ایران افزود: در همه جای دنیا دولت‌ها تقریبا با بهره صفر تسهیلاتی را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند، ولی در ایران عکس آن اتفاق می‌افتد مثلا برای دریافت تسهیلات باید ابتدا از هفت خوان رستم گذشت و بعد از آن هم بازپرداخت آن آنقدر سنگین تعیین می‌شود که باعث ورشکستگی بخش خصوصی می‌شود، مالیات و عوارض و تامین اجتماعی و ده‌ها عوارض دیگر نیز از دیگر مواردی است که کار در بخش خصوصی را با این وضعیت رکود دشوار می‌سازد.
وی گفت: در ایران به فکر این هستند که چقدر از بخش خصوصی پول دریافت کنند در حالی که در همه دنیا مرسوم است که در وضعیت رکود تسهیلات بلاعوض در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند و عوارض و مالیات هم دریافت نمی‌کنند تا این بخش سرپا بماند. نمونه آن در عیدی ۵۰۰ هزار تومانی است که دولت به کارمندان می‌دهد، ولی از بخش خصوصی می‌خواهد تا ۳ ماه حقوق به علاوه سنوات را به کارکنان خود بپردازد.
بهاروند افزود: مشهد ۲۰۱۷ زمانی فرصت ساز خواهد بود که بستر فراهم شود در غیر اینصورت این رویداد نیز مانند بسیاری از مراسمات و همایش‌ها منفعت خاصی برای بخش خصوصی نخواهد داشت.
انتهای پیام// ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.