افزایش درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه لبنان

افزایش درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی‌نشین عین الحلوه در جنوب لبنان به کشته و زخمی شدن 27 نفر و آماده‌باش ارتش منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، تداوم درگیری های آغاز شده از روز جمعه در اردوگاه فلسطینی نشین عین الحلوه در جنوب لبنان میان نیروهای ارتش و گروه افراط گرای "بلال بدر" به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 25 نفر منجر شده است.

سرهنگ جمال قدسیه یکی از فرماندهان فتح و فرمانده گردان نظامی این گروه در این درگیری‌ها زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

نیروهای امنیتی ملی فلسطین توانسته اند عناصر این گروه را در ورودی جنوبی اردوگاه محاصره کنند و تا حدودی اوضاع را به کنترل خود در آورند.

النشره گزارش داد در این درگیری‌ها یک خمپاره نیز به بیمارستان دولتی صیدا اصابت کرده است.

همچنین نیروهای ارتش لبنان در ورودی‌های عین الحلوه، جبل الحلیب، منطقه سیروب و ایست بازرسی النبعه به دلیل شدت درگیری‌ها به حالت آماده باش درآمده‌اند، و ورودی اصلی همجوار اردوگاه از بخش غربی بسته شده است.

درگیری‌ها در این اردوگاه واقع در شهر صیدا در جنوب لبنان بعد از آن رخ داد که جنبش فتح تصمیم گرفت با موافقت بقیه گروه‌های فلسطینی، یک نیروی امنیتی برای اشراف بر اوضاع اردوگاه تشکیل دهند.

گروه بلال بدر متشکل از عناصر سابق دو گروه تروریستی "جند الشام" و "فتح الشام"  هستند که عامل نقض امنیت در اردوگاه عین الحلوه می باشند.

گروه‌های فلسطینی نیز اوضاع اردوگاه را پیگیری کرده، در حالت آماده باش هستند و نشست‌هایی را برگزار می‌کنند. ساکنان اردوگاه نیز در حال خروج از این اردوگاه به جای دیگر هستند و برخی نیز در آنجا محاصره شده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار