یاسوج؛

کاهش نرخ بیکاری در کهکیلویه وبویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم در استان کاهش محسوس میزان نرخ بیکاری از حدود 17.7 درصد به حدود 13 درصد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  سید موسی خادمی در دیدار با مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که نرخ رشد اقتصادی که در طول سالیان متمادی از پنج درصد تجاوز نکرده بود، پیش از این دولت به منفی 6 درصد نیز رسید و هم ‌اینک در جدیدترین گزارش مرکز آمار 2 رقمی شد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است. 

وی ادامه داد: این در حالی است که نرخ تورم در کشور نیز تک رقمی شده است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که این استان در حالی دارای بیشترین درصد کاهش نرخ بیکاری در سال 95 در بین استان‌های مختلف کشور شد که همواره جزء رتبه‌های نخست تا سوم میزان نرخ بیکاری در کشور بوده است. 

خادمی گفت که البته برخی‌ها این کاهش نرخ تورم را با میزان افزایش قیمت کالاها و اجناس می‌سنجد و عملکرد اقتصادی دولت را همواره زیرسئوال می‌برند. 

وی، کاهش نرخ تورم 46 درصدی را به‌مثابه سنگی بزرگ در یک سراشیبی تند قلمداد کرد که این سنگ با شتاب حدود 46 درصد و با روند فزاینده‌ای در حال حرکت بود و دولت یازدهم این سرعت و شتاب را کاهش داد که این مهم در حوزه علم اقتصاد و ازنظر کارشناسان فن یک اقدام بزرگ و در عین حال کم نظیری بوده است. 

خادمی، ایجاد امید و نشاط را یکی از پیش نیازهای اساسی توسعه و بهبود وضعیت رفاه و ثبات در جامعه دانست و گفت که ناامیدکردن مردم نیز بزرگترین ظلم و اجحاف در حق ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد که اطلاع رسانی به‌موقع و ارائه گزارش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف توسط مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی مانع فرافکنی‌ و دروغ‌پردازی‌های برخی افراد مدعی و افراط‌گر در فضای عمومی جامعه خواهد شد.

وی گفت: به همان میزان نیز کوتاهی و ضعف اطلاع رسانی خدمات دولت توسط مدیران دستمایه‌ای برای تخریب‌های روزافزون و انتقادهای نابجا از دولتمردان خواهد شد. 

استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد که بدون شک برخی افراطیون و مخالفان دولت به بهانه‌های گوناگون سعی در تخریب و نا امیدجلوه دادن فضای عمومی جامعه در آستانه انتخابات هستند که مدیران و مجموعه دولت باید بیش‌ازپیش مراقب ترفندهای این عده محدود باشند و اجازه عرض اندام و دروغ پردازی‌ها را به آنان ندهند. 

خادمی یادآور شد که برخی‌ها با بی‌انصافی و سیاه نمایی عملکرد دولت یازدهم را به‌ویژه در حوزه اقتصادی با سطح توقعات و ایده آل‌های خود می‌سنجند و حتی به‌گونه‌ای طلبکارانه جریان سازی پروژه تخریب علیه این دولت راه انداخته‌اند. 

وی ابراز داشت: برخی‌ها به‌جای این‌گونه تخریب‌ها و انتقادهای غرض ورزانه باید ببینند که کشور در زمان روی کارآمدن این دولت از لحاظ اقتصادی در چه شرایط وحشتناکی قرار داشت. 

وی، وظیفه و رسالت خطیر دستگاه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه در شرایط کنونی و در آستانه انتخابات را ایجاد و تزریق امید، نشاط و حس همدلی بیشتر در جامعه ذکر کرد. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.