طرز تهیه کلم پلوی شیرازی

شاید در نگاه اول فکر کنید که احتمالا کلم پلو غذای خوشمزه ای نیست، اما به شما پیشنهاد می کنیم این غذا را درست کنید تا متوجه شوید که تا این لحظه از عمرتان حسابی اشتباه کرده بودید که از این غذا نخورده بودید.

قبل از امتحان کردن «کلم پلوی شیرازی» از دنیا نروید به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید در نگاه اول فکر کنید که احتمالا کلم پلو غذای خوشمزه ای نیست، اما به شما پیشنهاد می کنیم این غذا را درست کنید تا متوجه شوید که تا این لحظه از عمرتان حسابی اشتباه کرده بودید که از این غذا نخورده بودید!

مواد لازم:

گوشت چرخكرده 350 گرم
پياز رنده كرده يك عدد متوسط
نمك و فلفل به ميزان لازم
زردچوبه يك‌دوم قاشق چايخوری
زعفران حلكرده 3 قاشق سوپخوری
روغن به ميزان لازم
برنج 600 گرم (4 پيمانه)
كلم برگ خرد كرده  700 گرم
سبزی خرد كرده 300 گرم
(تره، شويد، ريحان و ترخون)
كره 100 گرم
 
كلم‌پلو شيرازی

طرز تهیه:

1-گوشت، پياز، نمك، فلفل، زردچوبه و زعفران را در كاسه مناسبی بريزيد و ورز دهيد. آن‌گاه قدری روغن در تابه بريزيد و روی حرارت اجاق بگذاريد.

2-از مخلوط فراهم كرده كوفته قل قلی درست كرده و در روغن تفت دهيد و كنار بگذاريد. حالا برنج خيسانده را بپزيد و آبكش كنيد. سپس كلم را در روغن تفت دهيد تا طلایی شود.

3-اينك سبزی را اضافه كرده و از روی حرارت برداريد. حالا كوفته‌ها را به مخلوط كلم بيفزائيد و در قابلمه مناسبی كه قدریروغن ريخته‌ايد مخلوط كلم و سبزی را با چلو لايه به لايه بريزيد و به مدت تقريبي 45 دقيقه دم كنيد.

4-در انتها كره را روی پلو بريزيد و برای پذيرائی در ظرف مناسبی بكشيد و با پلو زعفرانی بيارائيد.

يادآوری: از آنجایی كه كلم را تفت داده‌اید، در هنگام  افزون كره به پلو دقت كنيد تا كلم پلو خیلی چرب نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار