مشهد؛

عملکرد خوب قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان خراسان رضوی

دادگاه ها، دادسرا‌ها و محاکم عالی استان عملکرد بسیار خوبی داشتند و این عملکرد مطلوب موجب کاهش موجودی پرونده‌ها شده است.

عملکرد خوب قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم دیدار نوروزی با قضات و کارکنان در مجتمع قضایی ولایت مشهد گفت: اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و اشتغال- عملکرد مطلوب دستگاه قضایی در سال ۹۵ تحسین برانگیز است.
وی با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق منویات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در حمایت از تولید و اشتغال؛ عملکرد دستگاه قضایی در سال ۹۵ را تحسین برانگیز دانست.
وی افزود: ریاست محترم قوه قضائیه نیز در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی کشور بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالیتهای قانونمند اقتصادی، حمایت از تولید، صنعت و اشتغال و همچنین برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی تأکید کرد.
وی استقلال دستگاه قضایی را از محورهایی دانست که در سال گذشته مورد توجه دستگاه قضایی بوده و همین توجهات موجب ارتقاء عملکرد این مجموعه شد؛ چه آنکه هیچ دستگاهی از نظر شرع و قانون به دلیل انتصاب به جایگاه منیع ولایت مانند دستگاه قضایی نیست. برهمین اساس در تصمیم گیری‌ها سخن دستگاه قضایی تمام کننده است.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با تقدیر از عملکرد خوب قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان خراسان رضوی در سال ۹۵ گفت: دادگاه ها، دادسرا‌ها و محاکم عالی استان عملکرد بسیار خوبی داشتند و این عملکرد مطلوب موجب کاهش موجودی پرونده‌ها و امیدواری بیشتر مردم به قاطعیت دستگاه قضایی شد و انشاء الله این روند در سال جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: قوه قضائیه بیش از پیش و از باب نظارت بر حسن اجرای قوانین در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و بحمدالله منشأ خدمت به مردم و دفاع از حقوق عامه بوده است.
وی هنر و تکلیف مسئولان را اجرای دقیق قانون و شرع مقدس دانست و گفت: مسئولان باید در قبال کم کاری‌های احتمالی شان در برابر مردم و قانون پاسخگو باشند و قوه قضائیه در راستای انجام وظایف قانونی در این زمینه ورود خوبی پیدا کرده است.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی اعمال نظارت مؤثر و مستمر را از دیگر برنامه‌های سال ۹۵ مجموعه قضایی دانست و افزود: این روند در سال جاری نیز با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.
وی برخورد با جرایم خاص و خشن، استقرار امنیت پایدار، حمایت از تولید و اشتغال و توجه به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق را از محورهای عمده برنامه‌های سال ۱۳۹۶ دادگستری استان دانست و گفت: در این زمینه برنامه ریزی لازم به انجام رسیده و از تمام مسئولان حوزه‌های قضایی می‌خواهیم برنامه‌ها و سیاستهای ابلاغی از ناحیه ستاد قوه و ستاد دادگستری استان را به دقت به مرحله اجرا درآورند.
انتهای پیام// ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.