معاون سازمان بورس مطرح کرد؛

افزایش اطلاعات مالی در گرو رفاه خانوارها/وظیفه بازار سرمایه ارائه سرمایه است

معاون سازمان بورس با اشاره به گسترش روزافزون خدمات مالی گفت: از طریق افزایش اطلاعات مالی می توان رفاه خانوارها را افزایش داد.

افزایش اطلاعات مالی در گرو رفاه خانوارهابه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سعیدی معاون سازمان بورس در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در تمام بخش های مالی کشور، خدمات متنوع و پیچیده ای ارائه می شود که نیاز است دریافت کنندگان اطلاعات مرتبط را کسب کنند؛ بر این اساس دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه به منظور توسعه استفاده از خدمات مالی برگزار می شود.

معاون سازمان بورس افزود: دانش مالی توسعه نیافته در دنیا یکی از عوامل بحران اقتصادی دنیا بود چراکه اطلاعات مالی مردم بسیار بالا نیست؛ بنابراین در سطوح مختلف این نیاز هست که همه مجموعه ای از اطلاعات مالی را داشته باشد.

به گفته وی، بسته به میزان ریسک پذیری و آشنایی با اطلاعات مالی افراد را وارد این بازار می کند؛ بنابراین سازمان بورس خود را مکلف به آموزش و ارتقای سطح اطلاعات می کند.

وی اظهار داشت: دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از ٢٦ فروردین ماه امسال در تهران برگزار می شود که ٣٥١ شرکت کننده خواهد داشت که شامل ارکان بازار سرمایه، تامین سرمایه ها، کارگزاران، بانکها و موسسات مالی، بیمه، صرافی ها هستند.

سعیدی یادآورشد: دراین میان ارکان بازار سرمایه، کارگزاران، شرکت های سرمایه گذاری و مشاوران سرمایه گذاری بیشترین مشارکت را داشته اند.

وی تصریح کرد: امسال پنجاهمین سال تأسیس بورس است و امسال می خواهیم جشن پنجاه سالگی بازار سهام را داشته باشیم.

معاون سازمان بورس هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه استفاده از خدمات مالی دانست و تأکید کرد: خدمات مالی روز به روز در حال گسترش است و باید آموزش داد تا از طریق افزایش اطلاعات مالی، رفاه خانوارها افزایش یابد.

۳۰ کشور مختلف خارجی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور دارند

معاون سازمان بورس گفت: از ۳۰ کشور مختلف خارجی در این نمایشگاه حضور دارند، اما نیاز است که این نمایشگاه بیشتر در سطح بین المللی شناخته شده و گروه‌های مختلف تلاش است در سطوح گسترده حضور یابند.

سعیدی اظهار داشت: کارگزاری هایی موفق هستند که در اقصی نقاط کشور فعال هستند و اگر یک کارگزاری فقط با تعداد معدودی از افراد کار کنند، ریسک بالایی محسوب می‌شود و امروز سطح کارگزاری‌ها با استفاده بیشتر عموم مردم سنجیده می‌شود.

وی افزود: ٩٢ درصد مردم از خدمات بانکی استقاده می‌کنند در حالیکه کشورهای اطراف که درجه آزادی بیشتری دارند، درصد کمتری را در این رابطه به ثبت رسانده اند؛ اما در مقابل، خارج از تهران دانش مالی مردم بسیار اندک است و باید برای شهرستان‌ها اطلاعات مالی را بالا برد.

سعیدی گفت: در بخش تأمین مالی وظیفه بازار سرمایه ارائه سرمایه است و در راکدترین شرایط بازار و بورس، هنوز هم هستند شرکتهایی که سود خوبی دارند و اکنون هم در شرایط فعلی اقتصاد، بسیاری از شرکتهای جدید تازه پذیرش شده در بورس و فرابورس سود خوبی می‌دهند.

معاون سازمان بورس تصریح کرد: بخشی از رکود سرمایه گذاری به خاطر مد سرمایه گذاری است به این معنا که اوایل دهه سیمان مد سرمایه گذاری، صنعت سیمان بود، بعد‌ها صنعت ساختمان به این درد مبتلا شد، این توده واری در سرمایه گذاری است و به همین دلیل باید مدیران با زمینه‌های جدید سرمایه گذاری برای منابع ملی تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار