خسته ام؛ می‌فهمی؟

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: وقتی افراد دچار بی‌حوصلگی و خستگی مفرط شوند در بلند مدت بیماری افسردگی در بین آن‌ها شیوع پیدا می‌کند.

خسته ام؛ می‌فهمی؟
جعفر بای آسیب شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مساله افسرگی در بین افراد، اظهار داشت: افسردگی ارتباط مستقیمی با دو عامل ژن و فرهنگ تربیتی هر فردی دارد و در هنگام تربیت افراد اگر موارد آموزشی به درستی فرا گرفته نشود بروز افسردگی در افراد شیوع پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: نظام آموزشی و آموزش شاد زیستن به کودکان می‌تواند از بروز بیماری افسردگی در بزرگسالی جلوگیری کند، زیرا بسیاری از افراد شاد زیستن را بلد نبوده و به همین خاطر در اثر بروز مشکلات و مسائل مختلف در زندگی فردی و اجتماعی عکس‌العمل‌های منفی و نا خوشایند از خود نشان می‌دهند.

بای ادامه داد: اسباب‌بازی در میزان افسردگی و ابراز خشونت تاثیر زیادی دارد و کودکانی که اسباب‌بازی آن‌ها عروسک و امثال آن است به مراتب زندگی شادتری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: تبعیض، نابرابری و نبود عدالت اجتماعی سبب بروز شکاف طبقاتی شده و این فاصله سبب ایجاد عارضه افسردگی در جامعه و فرد می‌شود.

بای ادامه داد: افسردگی فردی محصول کاهش ارتباطات فرد با افراد خانواده و اطرافیان است و اگر انسان‌ها در زندگی روزمره به آرزوهای خود دست نیابند در صورت آموزش غلط دچار افسردگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ترافیک باعث خستگی مفرط و بی‌حوصلگی می‌شود و اگر این عوارض در مدت زمان طولانی بر افراد جامعه حاکم باشدمطمئنا افراد آن‌ جامعه دچار افسردگی خواهند شد.

وی ادامه داد: بی حوصلگی بیش از حد و خستگی طولانی مدت نشان دهنده عامل اصلی بروز افسردگی در افراد است، و اگر به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، حتی ممکن است افراد دچار افسردگی مزمن نیز شوند.

بای ادامه داد: خانواده مینیاتور جامعه است و اگر ارتباط بین فرد و جامعه کم شود این پدیده سبب کاهش روابط با افراد جامعه شده و این مساله باعث شیوع افسردگی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر انسجام، اتحاد و همدلی اجتماعی بین افراد وجود نداشته باشد حس مسئولیت گریزی در جامعه افزایش یافته و افراد نسبت به یکدیگر رفتاری سرد پیدا می‌کنند که نتیجه اینگونه اتفاقات شیوع افسردگی در بین افراد جامعه است.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
بیکاری-نبود زیر ساخت های ازدواج و....باعث افسردگی و در نهایت خودکشی جوانای کشور شده
آخرین اخبار