رشت؛

برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی

انتخابات شوراها در 5 شهر گیلان الکترونیکی برگزارمی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد : باتوجه به اعلام ستاد انتخابات کشور، فرایند أخذ رأی در پنجمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش به صورت الکترنیکی انجام خواهد شد.
 
محمد احمدی پور افزود: مردم در هر کدام از این شهرها باید 7 عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
 
وی  با بیان اینکه فرمانداران 5 شهر پیشی بینی های لازم را برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام داده اند افزود : نمایندگان شهرهای فوق به همراه نماینده فنی ستاد انتخابات استان در دوره آموزشی راهبری و کاربری سامانه که در ستاد مرکزی انتخابات برگزار خواهد شد حضور خواهند یافت.
 
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت : بعد از خاتمه دوره آموزشی راهبری سامانه مکانیزه رای گیری، و آموزش های بعدی مانور انتخاباتی برای آمادگی هر چه بیشتر در این شهرها انجام  می شود.
 
محمد احمدی پور افزود: آموزش های لازم به مردم هم در خصوص فرآیند رای گیری الکترونیکی نیز از طریق صدا و سیما و رسانه های عمومی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه اخذ رای در 47 شهر دیگر گیلان به صورت دستی خواهد بود گفت  : مردم در شهر رشت 11 عضو شورای اسلامی و در 46 شهر دیگر نیز 5 عضو شورای اسلامی را انتخاب می کنند.
 
محمد احمدی پور تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی در 150 شهر کشور که اعضای شورای 7 و یا 9 نفره هستند به صورت الکترونیکی برگزار می شود. 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.