همدان؛

کاهش 11 درصدی پرداخت بیمه بیکاری در تویسرکان

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان گفت: تعداد افراد زیرپوشش بیمه بیکاری در این شهرستان تا پایان سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش یافت.

کاهش 11 درصدی پرداخت بیمه بیکاری در تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر بنی اردلان اظهار داشت: کاهش میزان بیمه بیکاری در حقیقت نشان دهنده افزایش فرصت‍‌های شغلی است و یک شاخصه مثبت و امید بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته، 777 اشتغال جدید در سامانه رسمی ایجاد اشتغال در شهرستان تویسرکان ثبت شد که با توجه به شرایط و مولفه‌های عمومی قابل قبول به نظر می‌رسد.

بنی اردلان با بیان اینکه بیشترین فرصت‌های شغلی ایجاد شده در شهرستان تویسرکان در حوزه‌های مشاغل خانگی، امور خدماتی، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بوده‌‍اندند ابراز کرد: همچنین در امسال بخش‌هایی مانند کشاورزی، صنعت سفال، تولید فرش دست باف، معرق‌کاری، تولید دارو، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از کشت‌های کم آب‌بر مانند گل محمدی می‌توانند در شهرستان اشتغال‌زا باشند.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان از آغاز به کار دو شرکت تولید داروی هگمتان دارو و تدبیر دارو در کنار شرکت تولید داروی فاران شیمی در تویسرکان خبر داد.

وی گفت: اکنون بیشترین نرخ بیکاری در میان جوانان دارای مدرک تحصیلاتی در شهرستان تویسرکان دیده می‌شود.

بنی اردلان گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موجود در تویسرکان می‌توانند به روند اشتغال‌زایی کمک کنند به شرط آن که رشته‌های تحصیلی فعال در آنها متناسب با نیازهای بازار و عرصه‌های خدماتی و اقتصادی تویسرکان باشد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.