گرگان؛

ایجاد 700 هزار شغل در کشور

700 هزار شغل در کشور سال گذشته ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان گفت: دولت 56 هزار شغل در این استان ایجاد کرد است و تلاش می کند کار تصدیگری کمتر انجام شود و رقابتی با بخش خصوصی نداشته باشند.

واعظی افزود: بانکها سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان برای رفع موانع واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کردند و 22 هزار واحد فعالیت دوباره را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: طرح تکاپو طرح بسیار خوبی است و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هم به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید داشتند تلاش می شود این طرح بستری شود که باعث ایجاد شغل بیشتر در کشور شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح تکاپو را در 3 استان به صورت پایلوت انجام شده و امسال در همه استانهای کشور انجام می شود.

واعظی بیان کرد: 43 طرح با سرمایهگذاری 180 میلیارد تومان در گلستان در نظر گرفته شده ، و پیش بینی می شود بیش از 4 هزار و 200 شغل با اجرای این طرح ها ایجاد شود.

استاندار گلستان هم ادامه گفت: از ابتدای فعالیت این دولت هشت هزار و 303 طرح در استان کلنگ زنی شده است.

حسن صادقلو افزود: در حوزه اشتغال، نرخ بیکاری امروز 11.8 درصد رسیده و با تلاش‌های انجام شده بیش از 56 هزار شغل در استان ایجاد شده است

وی ادامه داد: در بخش اقتصاد مقاومتی بیش از 95 درصد از طرح های این حوزه محقق شده که گلستان در ارزیابی به عنوان شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی جایگاه هفتم را کسب کرده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.