شیراز؛

تشرف بیش از 3 میلیون زائر به حرم مطهر شاهچراغ(ع)

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس شاهچراغ (ع) از تشرف بیش از 3 میلیون زائر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ایام نوروز 96 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکترمحمدرضا محمدجانی معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع)  گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 14 فروردین 96  بیش از سه میلیون زائر نوروزی از اقصی نقاط کشور به حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیرمحمدبن موسی الکاظم(ع) مشرف شدند.

محمد جانی افزود:  بیشترین حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر مربوط به روز اول سال با بیش از 370 هزار زائر نوروزی بود.
 
وی اظهار داشت: همچنین همزمان با ایام نوروز 96 بیش از 8 هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر از موزه آستان مقدس شاهچراغ(ع) بازدید کردند.
 
محمد جانی بیان کرد: این موزه که اشیاء موجود در آن بالغ بر 8 هزار شی تاریخی باارزش مربوط به ادوار مختلف تاریخی از سه هزار سال قبل از میلاد تا دوران معاصر است، یکی از فاخرترین موزه های جنوب کشور محسوب می شود.
 
مرتضی هادی سرپرست دارالشفاء آستان مقدس نیز گفت: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس شاهچراغ(دارالشفا) در همین مدت، به نزدیک به 10 هزار نفر از زائران نوروزی خدمات پزشکی – درمانی ارائه کرد.
 
هادی تصریح کرد: آمار مراجعه کنندگان به درمانگاه در ایام نوروز در بخش های تزریقات، ویزیت پزشک و اورژانس دندانپزشکی 2624 نفر و مراجعه کنندگان به پایگاه های اورژانس مستقر در آستان مقدس، نزدیک به 7 هزار نفر بودند.
 
وی ادامه داد: داروخانه مستقر در دارالشفای حرم مطهر نیز در همین مدت به پنج هزار و 601 مراجعه کننده ارائه خدمت کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار