اسپوتنیک: تکرار یک سناریوی مشترک در دولت اوباما و ترامپ/ ترامپ پس از ۴ سال اقدام احمقانه اوباما را تکرار کرد

ترامپ با حمله به سوریه اقدامی را تکرار کرد که پیشتر آن را احمقانه خوانده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۳ دولت باراک اوباما را برای حمله به نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به باد انتقاد گرفت. ترامپ که یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهور پیشین آمریکا بود در یک سری از توییت‌های صوتی، این دستور اوباما را "احمقانه" توصیف و اعلام کرد باید منتظر پیامدهای خطرناک آن در آینده بود.

چهار سال از آن اظهارات ترامپ گذشته است و او دست به اقدامی زده که اوباما نباید انجام می‌داده است.

ارتش آمریکا، بامداد جمعه، با ۵۹ موشک توماهاک پایگاه هوایی الشعیرات را در استان حمص سوریه هدف قرار داد. در این تجاوز نظامی، چند جنگنده سوری نابود و ۹ نفر شهید شدند که ۴ تن از آنان کودک بودند. در این تجاوز همچنین شماری زخمی شدند.

دونالد ترامپ مدعی شده است این حمله موشکی در تلافی حمله شیمیایی به "خان شیخون" صورت گرفته است. هرچند مقامات آمریکایی تاکنون مدرکی دال بر این ادعا ارائه نکرده اند. این وضعیت بی شباهت به رویدادی که سال ۲۰۱۳ رخ داد، نیست. دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ مدعی شد دولت بشار اسد از ترکیبات شیمیایی در حمله علیه شهروندان سوری استفاده کرده است. اگرچه کذب بودن این اتهامات بعد‌ها افشا شد، اما کاخ سفید گزینه نظامی علیه دولت سوریه را انتخاب کرد. این اقدام دولت اوباما واکنش تند ترامپ را در پی داشت. او در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۳ در پیامی توییتری نوشت: " دوباره! رئیس جمهور بسیار احمق ما به سوریه حمله نکن. اگر این کار را انجام دهی اتفاقات خیلی بدی رخ می‌دهد.

اسپوتنیک: تکرار یک سناریو مشترک در دولت اوباما و ترامپ/ ترامپ پس از ۴ سال اقدام احمقانه اوباما را تکرار کرد.

ترامپ در آن زمان حمله به نیروهای طرفدار بشار اسد را اقدامی اشتباه توصیف کرده بود.

چند روز بعد، ترامپ با ارسال پیامی مشابه خطاب به باراک اوباما اعلام کرد مداخله نظامی در سوریه هیچ پیامد مثبتی برای آمریکا ندارد. ترامپ در این پیام توییتری نوشت:" رئیس جمهور اوباما، به سوریه حمله نکن. هیچ سودی برای ما در این حمله جز سقوط وجود ندارد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا همچنین در توییتی که ۲۹ اوت ۲۰۱۳ درباره حمله به سوریه ارسال کرد آن را اقدامی احمقانه توصیف کرده بود. او در این توییت نوشت: نمی‌خواهم به سوریه حمله کنیم. اگر زمانی این کار را انجام دهم، تعجب خواهم کرد. برای همین نمی‌خواهم در رسانه‌ها احمق جلوه کنم. اگر همانند احمق‌ها عمل کنیم و به سوریه برویم (به سرنوشت روسیه دچار می‌شویم). همانطور که آن‌ها در فیلم‌هایشان می‌گویند اول شلیک کن بعد حرف بزن!

اسپوتنیک: تکرار یک سناریو مشترک در دولت اوباما و ترامپ/ ترامپ پس از ۴ سال اقدام احمقانه اوباما را تکرار کرد.

ترامپ تا پنجشنبه گذشته روی حرف خود بود، ولی حمله موشکی آمریکا به سوریه حاکی از تغییر ناگهانی سیاست‌های این کشور در قبال خاورمیانه است.

اانتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار