ای بی سی نیوز اعلام کرد:

خودروهای تولید کیا و هیوندا در فهرست ارجاع به نمایندگی هستند

در پی وجود نقص فنی در خودروهای تولیدی کیا و هیوندای در آمریکا که به خاموش شدن موتور و توقف این خودروها منجر می‌شد این دو شرکت برای 1.4 میلیون خودور فراخوان دادند.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دو شرکت هیوندا و کیا ۱. ۴ میلیون خودروی تولیدی خود در امریکا، کانادا و کره جنوبی را به دلیل وجود نقص فنی برای مراجعه به نمایندگی فراخوان داده‌اند.

این خودور‌ها شامل هیوندای سانتافه مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و خودروهای هیوندای سوناتا از سوی دیگر خودروهای کیا اوپتیما مدل‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴، کیا اسپورتج مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و همچنین کیا سورنتو مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از جمله خودروهایی هستند که به دلیل وجود نقص فنی به آن‌ها فراخوان مراجعه به نمایندگی داده شده است.

این دو خودروساز همچین خودروهای آزرا گرنجور و سوناتا و همچنین خودروهای کیا اسپورتج، K۵ و K۷ تولیدی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ را نیز برای مراجعه به نمایندگی‌های خود فراخوان داده‌اند. این خودرو‌ها شامل دو موتور بنزینی دو لیتری و ۲. ۴ لیتری هستند که در واحد این دو شرکت در امریکا تولید شده و در کنار استفاده در تولیدات ایران و هیوندای در آمریکا و کانادا در تولیدات آن‌ها در کره جنوبی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بنا به اعلام این دو شرکت براساس سندی که از سوی سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به آن‌ها ارائه شده است وجود یک نقص فنی سوخت‌رسانی به این خودرو‌ها را دچار مشکل کرده و امکان خاموش شدن خودور‌ها را ایجاد می‌کند.

این فراخوان از روز ۱۹ می‌سال جاری آغاز خواهد شد و در صورت وجود مشکل در این خودرو‌ها نقص فنی به صورت رایگان در نمایندگی‌های کیا و هیوندای برطرف خواهد شد.

به گفته سخنگوی هیوندای در صورتی که دارندگان این خودرو‌ها در زمان افزایش دور موتور خودرو با صدای ضربه از درون موتور مواجه شده و یا چراغ هشدار نقص فنی خودرو در داشبورد آن‌ها روشن شود باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵ نیز به دلیل وجود نقص مشابه ۴۷۰ هزار خودروی سوناتای مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ به نمایندگی‌های هیوندای فرا خوانده شدند. هیوندای در بیانیه خود اعلام کرده است که تصور نمی‌کرده است وجود این نقص فنی بر عملکرد موتور خودرو‌ها تاثیرگذار بوده و به خاموش شدن آن‌ها منجر شود. 

شرکت خودروسازی کیا زیر مجموعه هیوندای محسوب شده و این دو شرکت روی هم رفته پنجمین گروه خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار