هنر انقلاب با انرژی لازم، نیاز اقشار مختلف جامعه را برآورده می‌كند

عبدالرضا اكبری، بازیگر سینما و تلویزیون، با بیان اینكه در دنیای امروز مردم از هنر كمی فاصله گرفته‌اند، تاكید كرد: باید سرمایه‌ و وقت بیشتری برای هنر كشورمان اختصاص دهیم.

هنر انقلاب با انرژی لازم، نیاز اقشار مختلف جامعه را برآورده می‌كند
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا اكبری، بازیگر سینما و تلویزیون، با بیان اینكه در دنیای امروز مردم از هنر كمی فاصله گرفته‌اند، تاكید كرد: باید سرمایه‌ و وقت بیشتری برای هنر كشورمان اختصاص دهیم.
 
این هنرمند با سابقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در پاسخ به اینكه پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی، اكنون جایگاه هنر در میان مردم را چطور می‌بیند، گفت: به هر حال مردم با هنر ارتباط صمیمانه‌ای دارند و نباید به آن شك كرد؛ به خصوص هنرهای نمایشی كه بیش از سایر هنرها برای مخاطب جذابیت دارد و ارتباط تنگاتنگی با این هنر حاكم است. در كل به اعتقاد من بسیاری از خواسته‌های مردم از طریق هنر حاصل می‌شود و با هرآنچه كه مربوط به زندگی، تاریخ و فرهنگ سرزمین‌شان می‌شود، آشنا می‌شوند.
 
وی تاكید كرد: هنر ساده‌ترین شكلی است كه مردم را به دیدن، زندگی و فرهنگ و آداب و رسوم كشورشان نزدیك‌تر می‌كند و به نظر من هنر بیش از یك سخنرانی یا كتاب تاثیر دارد. ارتباط میان هنر و مردم همیشه بوده و هست؛ منتها اخیرا نمی‌خواهم بگویم فاصله گرفته‌ایم، بلكه كمی ارتباطمان با هنر ضعیف‌تر و كم‌رنگ شده است كه به نظرم برای حل این مشكل به وقت بیشتر، سرمایه‌گذاری بهتر و متن‌های عمیق‌تری نیاز داریم تا تاثیرگذاری هنر را از دست ندهیم. ما راجع به هنری صحبت می كنیم كه خاصیت و انرژی داشته باشد تا از این طریق بتوانیم نیازهای اقشار مختلف جامعه را برآورده كنیم.
 
اكبری توضیح داد: به نظرم هنر، عام‌ است و مسلما هنر انقلاب هم شامل این موضوع می‌شود. پیامی كه هنر دارد شامل حال همه مردم كشورمان در هر مقطعی می‌شود. هنر آن است كه جهان شمول باشد و مرزها را از بین ببرد. به عنوان مثال یك اثر هنری باید از همه مرزها عبور كند.
 
بازیگر مجموعه‌های «معمای شاه»، «دلنوازان»، «تولدی دیگر» و ... در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در 20 فروردین ماه، درباره نگاه هنری شهید آوینی عنوان كرد: شهید آوینی در یك مقطعی به مسائل روز جامعه كه مربوط به جنگ می‌شد، پرداخت اما در حال حاضر كمی از این دیدگاه دور شده‌ایم كه شاید دلیل این اتفاق این است كه این‌گونه آثار نیازمند هزینه‌های بالا و وقت فراوان است. به نظرم باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.
 
اكبری در پایان اعلام كرد: اكنون مشغول ایفای نقش در مجموعه‌ای با عنوان «شكوه یك زندگی» به كارگردانی رضا بهشتی برای پخش از شبكه دوم سیما هستم كه به‌زودی روی آنتن خواهد رفت.
 
 
 
انتهای پیام/

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار