بندرعباس؛

استقبال کم نظیر از صنایع دستی قشم

فروش صنایع دستی قشم 38 درصد در ایام نوروز امسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،سید محمدامین جعفری حسینی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در نوروز ۹۶ سه میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال صنایع دستی هنرمندان قشم به فروش رفت.

جعفری با اشاره به توان ستودنی و همت بالای زنان و مردان بومی جزیره در خلق آثار هنری با حداقل امکانات افزود: صنایع دستی هنرمندان قشم نوروز امسال در فروشگاه های دائمی و غرفه های موقت با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فروش رسید .
 وی نقش زنان جزیره را در ماندگاري، توسعه و رونق رشته هاي صنايع دستي قشم قابل توجه و ستودني دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: زنان جزیره توليد كننده بيشترين حجم محصولات صنايع دستي در این منطقه هستند و ضامن چشمگیرترین مشارکت ها در تولید و آموزش مبانی صنایع دستی و انتقال آنها به نسل های آینده هستند.

جعفری گفت : صنایع دستی يكي از عوامل موثر در رونق گردشگري قشم است كه علاوه بر برخورداري از ارزش هاي فرهنگي و هنري و ذوق و انديشه در توليد، آیینه تمام نمای اصالت و هویت مردم بومی این منطقه است.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس به همت بانوان هنرمند خود در خلق آثار ارزشمند صنایع دستی مورد توجه ایرانیان است .

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.