کرمانشاه؛

لزوم فراهم سازی بسترهای سرمایه گذاری در استان

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: باید مشوق ها و بسترهای سرمایه گذاری را در سطح استان به گونه ای فراهم سازیم تا ضمن حمایت از سرمایه گذران، اشتغال پایداری نیز در این زمینه ایجاد نماییم.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛سید نعمت اله حقیقی افزود: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده و این وظیفه همگان، بخصوص مدیران واحدهای تولیدی را دو چندان کرده که ضمن عمل به این شعار در راستای تولید و اشتغال بیشتر قدم بردارند .

حقیقی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر 1187 فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری 27 هزار میلیارد تومان و تعداد 1026 پروانه های بهره برداری صنعتی با اشتغال 30 هزار نفر در استان وجود دارد، همچنین در استان واحدهای صنعتی بزرگی از جمله 3 واحد پتروشیمی، 2 واحد سیمان، چند واحد تولید کاشی و سرامیک، شیر و لبنیات و مواد غذایی و .. وجود دارد که علی رغم شرایط موجود  توانسته اند اشتغال پایداری را ایجاد نمایند .

وی افزود: سال 95 بیش از 240 جواز تاسیس صادر کرده ایم که نسبت به سال ما قبل 702درصد رشد داشته است و همچنین 67 واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته اند و در این مدت 116 پروانه بهره برداری صنعتی جدید نیز صادر شده است .

حقیقی گفت: در سال گذشته 4 پهنه اکتشافی به وسعت بیش از 6  هزار کیلو متر مربع جهت انجام عملیات اکتشافی سیستماتیک به بخش خصوصی واگذار شده که تا کنون نتایج خوبی  نیز حاصل شده است ، همچنین طی این مدت 15 فقره پروانه بهره برداری معدنی، 8 فقره گواهینامه کشف ، 35 فقره پروانه اکتشاف،22 فقره مجوز برداشت موقت صادر شده است .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار