اهواز؛

شتاب علمی کشور نتیجه قطع رابطه با آمریکا

امام جمعه دزفول قطع رابطه با آمریکا را سبب شتاب در علم و فناوری کشور در سال های اخیر دانست.

شتاب علمی کشور نتیجه قطع رابطه با آمریکابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای امام علی (ع) این شهرستان با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا بیان کرد: امروز کشورمان در بخش های مختلف علمی و فناوری پیشرفت های فراوانی بدست آورده است و شتاب علمی کشور به واسطه جوانان برومند ایران اسلامی قابل توجه بوده که این ها حاصل قطع رابطه با آمریکا می باشد.

وی افزود: انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم ماست و هیچ کدام از دشمنان حق ندارند ما را از این حق مسلم بازدارند .

خطیب جمعه دزفول در ادامه با اشاره به مذاکره صورت گرفته با آمریکا اظهار داشت: نتیجه این مذاکرات دشمنی بیش تر آمریکا نسبت به ایران بود و افرادی که فکر می کردند با مذاکره مشکلات کشور حل می شود به خلاف این امر رسیدند، زیرا خوی استکباری آمریکا اجازه نمی دهد زیربار حرف حق برود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی سالروز فناوری هسته ای را نیز گرامیداشت و خاطرنشان کرد: آمریکا سیاست دوگانه ای دارد، اگر داشتن نرم افزار و سلاح هسته ای جرم است برای همه جرم است و این نیست که آمریکا و اسرائیل سلاح هسته ای داشته باشند و دیگر کشورها منع شوند آمریکا برنامه خود را توسعه سلاح هسته ای قرار دهد و بقیه کشورها را منع کند.

وی در ادامه به انتخابات مهم 29 اردیبهشت ماه اشاره کرد و اذعان داشت: درآستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی قرار داریم و مردم باید توجه کنند انتخاب افراد باید بر اساس معیارهای اسلامی باشد.

خطیب نماز جمعه دزفول در ادامه به در پیش بودن آئین نورانی اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف یک حرکت فراگیر و طلایی برای تحول روحی و معنوی جامعه است و هرساله جوانان شایسته ای در این آئین معنوی شرکت می کنند و صحنه های زیبایی از عبادت،پرستش و بندگی نقش می بندد که برکات بسیاری برای کشور دارد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی بیان داشت: بین یک تا 1.5 درصد از جمعیت کل کشور در آئین اعتکاف شرکت می کنند که شرکت این افراد تاثیر فراوانی در مسایل دینی و فرهنگی کشور دارد که امیدواریم از این ظرفیت معنوی حداکثر استفاده شود.

امام جمعه دزفول به وقایع منطقه نیز اشاره و اذعان کرد: با شکست تروریست ها در سوریه دشمنان به بهانه حملات شیمیایی علیه سوریه سناریو سازی کردند در حالی که معلوم شد ذخیره شیمیایی تروریست ها عامل حمله شیمیایی بوده است.

وی با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه اظهار داشت: حمله موشکی آمریکا به سوریه در حالی است که برخی کشورهای مرتجع برای عادی سازی رابطه با اسرائیل و ایجاد ائتلاف ضد ایرانی تشکیل جلسه داده اند که امیدواریم این توطئه ها به خودشان برگردد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه دزفول به تشریح مسایل و مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و گفت: کشور درحال حاضر 33 میلیون نیروی جوان دارد که سرمایه بی نظیری برای کشور است و مسئولان باید از این ظرفیت بزرگ برای رشد و توسعه کشور استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد بین مردم، رهبری و روحانیت فاصله بیندازد لذا مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و پای درد دل جوانان بنشینند و حرف دل جوانان را بشنوند.

خطیب نماز جمعه دزفول به سفر معاون اول رئیس جمهوری به این شهرستان و افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی در این شهرستان نیز اشاره و  بیان کرد: افتتاح این طرح ها گام بلند اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال و تولید است که امیدواریم این طرح ها تداوم یابند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در خاتمه به تقاضای تعدادی از نیروهای نخبه و مردمی دزفول از استاندار خوزستان برای دیدار با وی در راستای تشریح مطالبات جوانان این شهرستان اشاره کرد و گفت:این موضوع طی نامه ای به استاندار خوزستان اطلاع داده شد و امیدواریم بزودی این نشست برگزار شود تا ارتباطی متوازن بین اقشار دلسوز جامعه و مسئولان برقرار شده و اقدام عملی در راستای حل مشکلات این شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.