حمله به سوریه برای تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است/نباید فضای انتخابات به فضای دوقطبی تبدیل شود

اعرافی گفت: برخلاف منطق حقوق بین‌الملل آمریکا دخالت بی‌جایی در سوریه انجام داد و ترامپ وارد صحنه‌ای می‌شود که پیشینیان آن‌ها رفتند و سرشان به سنگ خورد، حمله غیرقانونی برای تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است.

حمله به سوریه برای تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است/نباید فضای انتخابات به فضای دوقطبی تبدیل شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد بابیان اینکه یکی از اصول روابط خانوادگی تواضع و فروتنی است اظهار داشت: همه بزرگان اخلاق به مقوله تواضع و تکبر به‌عنوان یک فضیلت و رذیلت پرداخته‌اند، اینکه تواضع و فروتنی از مسائل مورد توجه در آیات قرآن کریم و روایات است.
 
وی افزود: اصل تواضع فروتنی یک قاعده اخلاقی عام اجتماعی است و توصیه اکیدی به پرهیز از فخر و خودفروشی شده است، این مقوله در فضای روابط خانوادگی نیز به‌طور ویژه مورد تأکید قرارگرفته است.
 
امام‌جمعه قم بابیان اینکه تواضع و فروتنی در روایات و آیات قرآن مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تواضع و فروتنی از نشانه‌های عبادت است و بر تواضع فروتنی در برابر خداوند و روابط خانوادگی هر دو تأکیدات خاصی شده است.
 
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: در روایات به تواضع به‌عنوان عاملی که شیرینی عبادت را به انسان می‌چشاند یادشده است، همچنین بهترین انسان‌ها و فضیلت‌ها این است که شخصی داراست اما فردی متواضع است.
 
وی با تأکید بر اینکه تواضع سبب رشد شخصیت اجتماعی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: با نگاه عمیق مشاهده می‌شود که تواضع انسان‌ها را در رتبه اجتماعی بالا می‌آورد، تواضع ضد وقار و سنگینی نیست بلکه سبب بالاتر رفتن شأن و شخصیت اجتماعی انسان می‌شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور انسان متکبر را کوچک شمرد و گفت: تواضع منشأ جلب محبت‌هاست، قانون فروتنی و تواضع در فضای کار و فضای خانه سبب استوارتر شدن رشته‌های محبت می‌شود.
 
وی گفت: جامعه‌ای که سرزمین آن سرزمین فروتنی‌ها و تواضع‌هاست آن جامعه سرزمین فضیلت‌ها خواهد بود، همچنین با تواضع مشکل‌ها رفع و گره‌ها باز می‌شود.
 
عالمان و مسئولان خود را خادم ملت بدانند
 
آیت‌الله اعرافی یکی از مهم‌ترین تواضع‌ها را تواضع حاکمان جامعه بیان کرد و گفت: هرگز نباید علم، ثروت و قدرت مایه فخر و مباهات و عجب و غرور شود، جامعه‌ای سعادتمند است که در آن جامعه عالمان و مسئولان خود را هم‌تراز با دیگران بدانند بلکه خود را خادم ملت بدانند، تواضع یک شاخص و یک قانون اجتماعی است که جامعه را سعادتمند می‌کند.
 
وی بابیان اینکه تواضع در برابر رعیت و مهربانی در برابر مردم از دیدگاه امام علی(ع) یک اصل مدیریتی به شمار می‌آمد، خاطرنشان کرد: آن جایگاهی که امام علی(ع) داشت هیچ‌کسی نمی‌رسید اما ایشان در نهایت مهربانی در کنار مردم بود.
 
امام‌جمعه قم تصریح کرد: آن روزی که حاکمان ما به تجمل روی‌آورند آن روز، روز سقوط نظام اسلامی و نظام سیاسی است ازاین‌رو حاکمان باید خود را خادم ملت بدانند.
 
وی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: رجب یک ملکوت و یک باطن نورانی دارد که با دستورات و همین ذکرها دست‌یافتنی است، باید ذکرهای آن دقت کرد، حقیقت ماه رجب استغفار و پناه بردن به خداوند متعال است.
 
آیت‌الله اعرافی با تأکید بر مغتنم شمردن ماه رجب گفت: امیدواریم خداوند دروازه‌های نور و هدایت را به روی همه ما بگشاید و همه ما از رجبیون باشیم.
 
امام‌جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدر افزود: شهید صدر بنیان‌گذار نظریه‌های گوناگون اسلامی بود و ایشان قبل از 50 سالگی به شهادت رسید و قبل از این سن در تراز بزرگان قرار گرفت.
 
وی با اشاره به‌روز هنر اسلامی همزمان با شهادت شهید آوینی گفت: هنرهای نامشروع و مشروع دو مقوله هنر است، هنر متعهد باید در خدمت انسانیت و ارزش‌های اسلامی قرار گیرد، انقلاب اسلامی انقلاب شگرفی بود که بخشی از آن به‌وسیله هنر قابل عرضه است.
 
آیت‌الله اعرافی با اشاره به‌روز فناوری هسته‌ای گفت: جوانان ما تلاش کردند یک فناوری پیچیده این عصر را به دست بیاورند؛ تقاضایی که داریم که قصه برجام را کمیسیون ذیربط زیر نظر داشته باشند، نقصها را پاسخ دهند و این فناوری بزرگ را برای منافع کشور و اهداف صلح دوستانه حفظ کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: در برابر زورگویان بایستید و هراسی به خود راه ندهید.
 
وی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه شرایطی است که جبهه انقلابی در حال پیشرفت است، اینکه بیش از یک سال مردم مظلوم یمن موردتهاجم قرارگرفته‌اند قابل‌تحمل برای وجدان بشریت نیست.
 
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: برخلاف منطق حقوق بین‌الملل آمریکا دخالت بی‌جایی انجام داد و ترامپ وارد صحنه‌ای می‌شود که پیشینیان آن‌ها رفتند و سرشان به سنگ خورد، حمله غیرقانونی برای تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
مرگ برشیطان