کرمانشاه؛

افسردگی بیماری جوامع امروز

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش سیر بیماری‌های روحی و روانی و بویژه افسردگی در کشور خبر داد.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛ابراهیم شکیبا به مناسبت روز جهانی بهداشت (18 اردیبهشت) کرمانشاه، با اشاره به افزایش روزافزون بیماری‌های روحی و روانی در جهان، گفت: متاسفانه افزایش استفاده از تکنولوژی و رشد فضای مجازی موجب دوری انسان‌ها از یکدیگر و کاهش روابط اجتماعی و در پی آن افزایش بیماری‌های روحی و روانی شده است.


وی افزود: در این بین بروز جنگ و درگیری در برخی کشورهای جهان و افزایش خشونت را نیز نباید نادیده گرفت و همه این‎ها در نهایت رشد بیماری های روحی و روانی در جهان را رقم زده که درصدر آنها "افسردگی" قرار دارد.

شکیبا بیان کرد: افزایش این بیماری‌های و بویژه افسردگی موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی شعار امسال روز جهانی بهداشت را "بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" انتخاب کند.

وی گفت: بیماری های روحی و روانی علاوه بر خود بیماری، عوارض دیگری از جمله افزایش اعتیاد و خودکشی در جوامع را به دنبال دارند که اعتیاد نیز بصورت زنجیره وار مخاطرات و معضلات اجتماعی دیگری را به همراه دارد و به همین علت پیشگیری و  توجه و درمان این بیماری‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

شکیبا ادامه داد: قطعا در برخورد با بیماری‌های روحی و روانی گام اول مهار این بیماری‌ها و در ادامه کاهش روند ابتلا به این بیماری است و قطعا در این بین ارتقا ارتباطات اجتماعی می‌تواند عامل موثری باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.