چند کاربرد جالب لوازم آرایشی تاريخ مصرف گذشته

استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته می‌تواند باعث آسیب‌های سلامتی و پوستی به بدن شود، اما از این وسایل می‌توانید در جاهای دیگر استفاده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ زمانی که وسایل آرایشی شما مانند ریمل ابرو یا مژه تغییر رنگ و بو می‌دهد زمان آن است که استفاده از آن‌ها را قطع کرده و دیگر از آن‌ها استفاده نکنید.

کارشناسان برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها‌ی پوستی و آلرژی‌ها توصیه می‌کنند افراد از محصولات آرایشی استاندارد و اصیل استفاده کنند و زمان باز شدن وسیله و انقضای آن را به دقت یادداشت کرده و مد نظر قرار دهند.

اما می‌توانید از طریق کاربردهای خلاقانه این محصولات باعث صرفه‌جویی‌های چشمگیری در هزینه‌های روزانه شوید.

این کاربردهای مبتکرانه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

ریمل ابرو و مژه
پس از اتمام مدت مقرر برای استفاده، سر این وسایل را که حاوی برس است در آب جوش گذاشته تا کاملاً پاک و ضد عفونی شود.

پس از خشک شدن آن، می‌توانید از این برس‌ها به عنوان برس یدکی و یا برای مرتب کردن ابرو و مژه‌های خود استفاده کنید و یا اگر سر ریمل آلوده و به زمین افتاد می‌توانید سرهای یدکی استفاده کنید.

انواع عطر‌ها و ادوکلن ها
این مواد از آنجا که حاوی الکل هستند، معمولاً دچار فساد و خرابی نمی‌شوند، اما با این وجود اگر دیگر تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارید، می‌توانید از عطرهای تاریخ گذشته به عنوان خوشبوکننده اتاق، سرویس بهداشتی و یا حتی ماشین استفاده کنید و از پخش شدن رایحه‌ای خوش در محل زندگی و ماشین خود لذت ببرید.

نرم کننده ها
پس از انقضای این محصولات می‌توانید از آن‌ها برای شستشوی انواع لباس‌ها، اسباب بازی و حتی به عنوان نرم کننده لباس در ماشین لباس شویی استفاده کنید.

از نرم کننده همچنین می‌توان برای برطرف کردن انواع لکه‌ها از روی فرش و موکت استفاده کرد یا حتی صندلی‌های خانه و خودرو را شستشو داد.

شامپو
این وسایل از طول عمر بالایی برخوردار هستند و معمولاٌ اگر در بازه زمانی مناسبی مصرف شوند، قبل از رسیدن به زمان انقضاء به طور کامل مصرف می‌شوند.

حال، اگر شامپوی شما به تاریخ انقضای خود نزدیک شده است، می‌توانید از آن برای شستشوی لباس، فرش و موکت، شستن لباس‌های پشمی و یا زیرپوش‌های خود استفاده کنید و از رایحه خوش آن لذت ببرید و در عین حال در هزینه خرید شوینده‌ها صرفه جویی کنید.

لوسیون بدن
از این ماده نیز می‌توانید برای تمیز کردن ظروف فلزی، کیسه‌های پلاستیکی یا حتی کیسه لوازم آرایش خود استفاده کنید. یک پنبه آرایشی را به لوسیون بدن آغشته کنید و با کیسه، ظرف را پاک و سپس آبکشی کنید.

تونر و پاک کننده پوست
این محصولات نیز به دلیل دارا بودن الکل دیرتر از سایر محصولات دچار خرابی و فساد می‌شوند. به واسطه دارا بودن ترکیبات پاک کننده می‌توانید از آن برای پاک کردن انواع آینه و شیشه‌های خانه استفاده کنید.

برای این کار مقداری از تونر به پارچه، روزنامه یا پنبه اسپری کنید و با آن کل سطح آینه را تمیز کنید.

لاک ناخن
از این محصول می‌توان برای رنگ آمیزی و یا نشانه گذاری بر روی انواع وسایل استفاده کرد، به عنوان مثال برای مشخص کردن انواع کلید‌های خانه و محل کار می‌توانید از رنگهای مختلف لاک ناخن استفاده کنید.

از ظرف‌های کرم پودر و پنکیک جامد که حاوی آینه هستند، نیز می‌توانید به عنوان نگهدارنده آینه استفاده کنید و آن را همه جا به همراه خود داشته باشید بدون اینکه نگران شکستن آن باشید.

منبع: The Indian Spot

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصی فم
۱۹:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
با کرم چه کنیم
آخرین اخبار