واکنش برخی از اعضای کنگره نسبت به حمله موشکی آمریکا به سوریه

حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات سوریه، واکنش‌های مختلفی را در میان اعضای کنگره این کشور به‌دنبال داشته است.

واکنش برخی اعضای کنگره به حمله موشکی آمریکا به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمله موشکی آمریکا به پایگاه «الشعیرات» در استان «حمص» سوریه، واکنش‌های مختلفی را در میان اعضای کنگره این کشور به‌دنبال داشته است:

پال رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا: اقدام دولت ترامپ اگرچه بدون هماهنگی با کنگره انجام شد اما متناسب و عادلانه بود. بشار اسد باید مسئول شمرده شود.

جان مک‌کین، رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح سنا: ما باید با تکیه بر این گام نخست، استراتژی جدید و جامعی را با همکاری متحدانمان برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه پیاده کنیم.

باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا: اقدام نظامی دولت متناسب با اقدامات دولت سوریه بود. بشار اسد باید بداند که دیگر از مصونیت سابق برخوردار نیست.

اد رویس، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان: پاسخ ترامپ به دولت سوریه یک پاسخ متناسب و سنجیده بود. آمریکا و سازمان ملل پیشتر به دولت سوریه درباره حمله به غیرنظامیان هشدار داده بودند.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا: دولت سوریه باید بداند که هر اقدامی بهایی دارد که باید آن را بپردازد. 

مارکو روبیو، عضو جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا: پس از این حمله، دولت باید راهکاری را پیاده کند که به ما اطمینان دهد دولت سوریه دیگر تهدیدی برای آمریکا نیست و روسیه نیز دیگر آزادی عمل سابق را برای حمایت از بشار اسد نداشته باشد. 

رند پال، سناتور جمهوری‌خواه: ما مخالف استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه هستیم اما واقعیت این است که حمله شیمیایی هفته گذشته علیه آمریکا نبود و بنابراین، ترامپ طبق قانون اساسی باید پیش از حمله به سوریه از کنگره مجوز می‌گرفت.

دیک دربین، سناتور دموکرات: پاسخ نظامی دولت ترامپ به حمله شیمیایی در سوریه یک پاسخ سنجیده بود اما از این پس هر اقدام نظامی دیگری باید با مجوز کنگره و اطلاع مردم آمریکا انجام شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار