شاه‌نشین در همایش دبیران اجرایی نظارت سراسر کشور:

شوراها جای کار سیاسی نیست/ در شورا باید مشکلات فیزیکی زندگی مردم حل و فصل شود

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراها وظیفشان رسیدگی به مشکلات جامعه و برطرف کردن مشکلات مرتبط با زندگی فیزیکی مردم است.

شوراها جای کار سیاسی نیست/ در شورا باید مشکلات فیزیکی زندگی مردم حل و فصل شود
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمد محمودی شاه‌نشین رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همایش دبیران اجرایی نظارت سراسر کشور که در تالار آدینه برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات یک پدیده فراملی است اظهارداشت: معیار ما حمایت از اصل انتخابات است. مردم با عشق و اطمینان برای انتخاب مدیران شهری و رییس جمهور خود در صحنه حضور یابند و میزان حضور مردم پای صندوق‌ها میزان اعتماد مردم به نظام است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره انتخابات پرشور افزود: مردم باید احساس کنند که ما امین خوبی برای انتخابات باشیم و واقعیت این است که نظارت انتخابات بر اساس مصوبات مجلس یک وظیفه ای را بر گردن ما گذاشته است و دارای 3 محور است.

شاه نشین گفت: ما تقریبا هر 1 و 8 دهم سال یک انتخابات داشتیم و آنچه در هیات نظارت بر آن تاکید داریم، نظارت کیفی است. قانون صراحت دارد که ما یک نظارت کیفی بر فرایند انتخابات داشته باشیم.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با اشاره به اهمیت نظارت کیفی در قانون ادامه داد: محور دوم نظارت وجود هیات تجدید نظر در صلاحیت افراد حائز اهمیت است و وقتی که فردی مورد تایید هیات اجرایی قرار نمی‌گیرد ما به عنوان هیات تجدید نظر باید مراقب باشیم مستندات قانونی بررسی شده و حقوق شهروندی فرد رعایت شده باشد. در این بحث وظایف سنگینی داریم و محدوده آن مشخص شده است.

وی گفت: کارشناسان حقوقی دقت فراوانی کنند چرا که سرنوشت افراد برای همراهی نظام در بحث مرجع تجدید نظر مشخص می‌شود. اگر به صورت غیر قانونی حق فردی ضایع شود دور از مشیت الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. اگر فردی هم صلاحیت لازم برای انتخابات را ندارد از نظر قانونی صحیح نخواهد بود که تایید صلاحیت شود.

شاه نشین با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایات بدون ذهنیت‌ یاد‌آور شد: بر اساس اصل صریح 100 قانون اساسی شوراهای اسلامی یک پایگاه قوی در همه ابعاد دارند. در قانون اساسی نقشی به عنوان نقش سیاسی عنوان نشده و باید افرادی سکان هدایت را بر عهده بگیرند که فکرشان خدمت به مردم باشد. کار سیاسی جایگاهش در شوراهای اسلامی نیست و شورا مسیر خدمت است.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: شورای وظیفشان این است که مشکلات جامعه در بخش های مختلف را حل کنند و مسائل مرتبط با زندگی فیزیکی مردم حل و فصل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار