ونزوئلا صحنه تظاهرات موافقان و مخالفان مادورو بود

ونزوئلا روز پنجشنبه صحنه تظاهرات موافقان و مخالفان رئیس جمهور این کشور بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شرایطی که تنشها در ونزوئلا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است مخالفان و طرفداران نیکلاس مادورو رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا روز پنجشنبه در حمایت یا مخالفت با دولت تظاهرات کردند.

برپایی تظاهرات موافقان و مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا خطر وقوع خشونت های تازه را در این کشور که در روزهای گذشته صحنه درگیریهای متعددی بوده، افزایش داده است.
 
چالشها و بحرانهای سیاسی پیاپی میان دولت تحت رهبری نیکلاس مادورو و پارلمان تحت کنترل مخالفان، در کنار مشکلات اقتصادی عمیقی که این کشور نفت خیز به علت کاهش شدید بهای نفت با آن روبرو شده، شرایط حاکم بر این کشور را به شدت بحرانی کرده است.­

ظهر روز پنجشنبه آنتی چاویست ها (برگرفته از نام هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا که از هزار و نهصد و نود و نه تا دو هزار وسیزده قدرت را در دست داشت) در نقاط مختلف کاراکاس پایتخت این کشور تجمع کردند آنگاه راهپیمایی خود را در آزادراه اصلی کاراکاس آغاز کردند.
 
 پیش از آغاز این تظاهرات مقامات پلیس شمار زیادی از نیروهای خود را در نقاط مختلف پایتخت مستقر کرده بودند. در همین راستا شانزده ایستگاه مترو کاراکاس بسته شد و نیروهای امنیتی و پلیس موانع متعدد و ایست و بازرسیهای زیادی در نقاط حساس شهر بر پا کردند.

تنشهای سیاسی در ونزوئلا در روزهای اخیر پس از آن تشدید شد که دیوان عالی این کشور که گفته می شود از نیکلاس مادورو خط می گیرد، به طور موقت اختیارات پارلمان را ملغی کرد و با این کار اعتراضات گسترده ای در سطح ملی و بین المللی برانگیخت به طوری که چهل و هشت ساعت بعد مجبور شد از تصمیمی که گرفته بود عقب نشینی کند.

احزاب و گروههای مخالف ونزوئلا که در ائتلافی تحت عنوان " میز وحدت دموکراتیک" گرد هم آمده اند حزب حاکم را به کودتا متهم کردند و تلاش کردند حداکثر طرفداران خود را در محکومیت اقدام دولت به خیابانها بکشانند.

دسامبر گذشته احزاب و گروههای سیاسی مخالف ونزوئلا مذاکرات با دولت سوسیالیست مادورو را قطع کردند. این مذاکرات از ماه اکتبر سال گذشته تحت نظارت واتیکان و اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی آغاز شده بود.

گر چه آنتی چاویست ها در گذشته موفق شده اند صدها هزار تن از طرفداران خود را در مخالفت با دولت مادورو به خیابانها بیاورند، اکنون برای بسیج کردن مردم که ظاهرا بیشتر از نگرانیهای سیاسی دغدغه نیازهای روزانه خود را دارند و از بازیهای سیاسی خسته شده اند، با مشکلات زیادی روبرو هستند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار