مشاور دی میستورا: به وضع غیرنظامیان سوری توجه بیشتری شود

یان اگلند از جامعه بین الملل خواست به وضع غیرنظامیان سوریه توجه بیشتری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشاور نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه جنگ جاری در این کشور را جنگی کثیف توصیف کرد و توجه جهانیان به کشتار غیرنظامیان سوری و ویرانی این کشور را خواستار شد.

 یان اگلند گفت: گزارش های متناقضی درباره علت حادثه روی داده منتشر شده است و ما باید به حقایق دست یابیم. موضوع دیگر اینکه باید از جان غیر نظامیان محافظت شود. اکنون هفتمین سال این درگیری ها را پشت سر می گذاریم و این درگیری ها بیش از جنگ جهانی دوم به طول کشید.

وی ادامه داد: شش میلیارد دلار برای کمک های انسان دوستانه در بروکسل جمع آوری شده است و امیدواریم این لحظه ای باشد که رنج غیر نظامیانی که هر روز شاهدش هستیم، باعث بیداری جهانیان شود.
 
امید می رود این امر باعث تولدی دوباره در دیپلماسی در دو جبهه سیاسی و کمک های انسان دوستانه شود. همه باید به تلاش خود ادامه دهیم زیر دیگر فرصتی برای کارهای دیگر نیست.

اگلند اضافه کرد: نیازمند آتش بس هفتاد و دو ساعته در مناطقی هستیم که در حال حاضر درگیری ها ضد غیر نظامیان جریان دارد. در غوطه شرقی، جایی که چهارصد هزار نفر زندگی می کنند مردم با کمبود مواد دارویی روبرو هستند، بیمارستان های آنجا بمباران شده و ذخایر غذایی نیز رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: جنگی که در آن زنان و کودکان به مراتب بیشتر از بزرگسالان در حال جنگ کشته شوند، جنگ بسیار کثیفی است. موضوع عملیاتی نیست که به خاطر سونامی یا رانش زمین ناموفق بماند یا بلایی طبیعی یا عدم سخاوتمندی جهانی نیست.
 
موضوع افراد مسلحی است که از سوی دیگر قدرتهای خارجی حمایت می شوند و در رسیدن کمک های انسان دوستانه اخلال ایجاد یا از آن ممانعت می کنند و این در حالی است که غیر نظامیان هدف حمله قرار می گیرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار