شورشیان سودان جنوبی: گروگان های خارجی را آزاد نمی کنیم

شورشيان سودان جنوبی تهديد کردند گروگانهای خارجی را ديگر آزاد نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورشیان سودان جنوبی وابسته به ریک ماچار معاون پیشین رئیس جمهور این کشور تهدید کردند از این پس کارگران خارجی را که در میدانهای نفتی شمال کشور گروگان می گیرند آزاد نخواهند کرد.
 
ویلیام دنگ گاتجیاث سخنگوی ارتش خلق آزادیخبش سودان روز پنجشنبه اعلام کرد این جنبش شورشی کارگران خارجی بخش نفت را که به اسارت خود در می آورد دیگر آزاد نخواهد کرد. این گروه هفته گذشته سه تن از گروگانهای خارجی خود را آزاد کرد.
 
گاتجیاث تاکید کرد این آخرین هشدار به کارگران خارجی حاضر در منطقه است چرا که اگر اسیر شوند دیگر آزاد نخواهند شد. وی افزود این کارگران خارجی هستند که موجب طولانی تر شدن مناقشه شده اند چرا که به دولت کمک می کنند سلاحها و تجهیزات بیشتری تامین کند.
 
ارتش خلق آزادیبخش سودان مارس گذشته همچنین هشت کارگر بشردوست را که برای یک سازمان خیریه آمریکایی کار می کردند، آزاد کرد.
 
دولت سودان جنوبی از تشکیلات بین دولتی توسعه (ایگاد) که به انعقاد توافق نامه صلح سال دو هزار و پانزده با هدف پایان دادن به مناقشه سودان جنوبی کمک کرد، درخواست کرده است نام ارتش خلق آزادیبخش سودان را که عامل ربودن کارگران خارجی بخش نفت است در فهرست گروهها و سازمهای تروریستی خود قرار دهد.
 
دولت سودان جنوبی تلاش می کند میزان تولید کنونی نفت خود را از یکصد و سی هزار بشکه در روز به دست کم سیصد و پنجاه هزار بشکه در روز افزایش دهد.
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا از نایروبی، سودان جنوبی که سال دو هزار و یازده به استقلال دست یافت از دسامبر سال دو هزار و سیزده با یک جنگ داخلی ویرانگر روبرو شد که به رغم حضور دوازده هزار نیروی صلحبان بین المللی در این کشور، تا کنون دهها هزار کشته و بیش از سه میلیون آواره بر جا گذاشته است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار