خلع سلاح سناتورهای دموکرات به دست جمهوری‌خواهان در حمایت از ترامپ

جمهوری‌خواهان سنا در یک سنت‌شکنی آشکار، قانونی که به سناتورهای دموکرات اجازه می داد از تأیید صلاحیت قاضی "نیل گرساچ" جلوگیری کنند را لغو کردند.

خلع سلاح سناتورهای دموکرات آمریکا به دست جمهوری‌خواهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، اعضای جمهوری‌خواه سنای آمریکا در یک سنت‌شکنی آشکار با 52 رای موافق در برابر 48 رای مخالف، بکارگیری ترفند قانونی "فیلیباستر" از سوی سناتورهای دموکرات برای جلوگیری از تایید صلاحیت قاضی "نیل گرساچ" را لغو کردند. 

به این ترتیب گزینه پیشنهادی ترامپ در رای‌گیری فردا می‌تواند با رای 52 عضو جمهوری‌خواه سنا به راحتی و به صورت مادام‌العمر به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا منصوب ‌شود.

طبق قانون اساسی آمریکا، هر موضوعی برای تصویب در مجلس سنا به حداقل 51 رای از 100 رای اعضای این مجلس نیاز دارد؛ اما برای آنکه این موضوع به رای گذاشته شود، ابتدا 60 درصد اعضا (60 سناتور) باید از آن حمایت کنند. در غیر این صورت، موضوع رای‌گیری اصطلاحا "فیلیباستر" می‌شود.

نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا، پس از امضای سند برجام بین ایران و گروه 1+5 نیز با استفاده از همین ترفند قانونی، از رأی‌گیری درباره آن در کنگره و لغو احتمالی آن از سوی جمهوری‌خواهان جلوگیری کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار