185 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از نهاوند بازدید کردند

از 27 اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال 185 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تفریحی تاریخی و موزه‌های نهاوند بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با قدمت بیش از 7 هزار سال دارای 210 آثار تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 110 اثر آن در فهرست ثبت آثار ملی قرار دارند .

وی افزود: همچنین وجود 12 سراب پرآب و خروشان و 286 دهنه چشمه و 22 هزار هکتار جنگل‌های سرسبز باعث جذب گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهرستان شد.

جانجان گفت: با توجه به شرایط خاص جوی امسال به دلیل بارش باران و برف حضور مسافران و گردشگران در روزهای نخست در اماکن گردشگری کمتر بود ولی در نیمه دوم تعطیلات نوروزی استقبال آنها به حدی زیاد بود که در این مدت بیش از 140 هزار نفر از سراب‌های تفریحی و گردشگری گیان، گاماسیاب، فارسبان، کنگاورکهنه، ملوسان و تازناب بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: امسال با توجه به امکانات رفاهی مناسب مانند سرویس های بهداشتی، جاده آسفالته، برق کشی و ایجاد مکان استراحت در دو سراب گیان و گاماسیاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برای مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شد استقبال آنها خیلی خوب بود.

جانجان بیان کرد: از مجموع 210 اثر فرهنگی، تاریخی و اماکن زیارتی مانند امام زاده های نهاوند تعداد 110 اثر آنها به ثبت آثار ملی در کشور رسیده که مهمترین آنها عبارت‌اند از حمام حاج‌آقا تراب، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد، امام‌زاده ابراهیم، امام‌زاده جعفر، مسجد حاج خدا رحم موزه فرهنگ و تاریخ، موزه شهدا، مسجد جامع بازار و ده‌ها آثار دیگر که همگی سبب رونق گردشگری شده‌اند.

وی گفت: روزانه به‌طور متوسط 8 تا 12 هزار نفر از سه موزه مردم‌شناسی حاج آقا تراب، تاریخ و فرهنگ، شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان وکنگاورکهنه و تازناب بازدید کردند که سال گذشته کل بازدید های نوروزی نزدیک به 190 هزار نفر بود وامسال بیش از 10 درصد رشد ورود مسافر وگردشگر به نهاوند را داشته ایم.

 رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند عنوان کرد: گردشگران و مسافران نوروزی از روستای حیات وحش نهاوند یعنی منطقه حفاظت شده ملوسان که یکی از روستاهای منحصر به‌ فرد و زیبای نهاوند با طبیعت بکر است به خاطر ده‌ها چشمه و یک سراب به مساحت 10000 هکتار در 24 کیلومتری شمال غربی نهاوند استقبال خوبی کردند.

وی بیان کرد: همچنین مسافران نوروزی از روستای فیازمان به خاطر داشتن چندین جاذبه تفریحی و تاریخی و روستای دره ابراهیم به دلیل وجود امام‌زاده ابراهیم برادر امام رضا (ع) و روستای وراینه به خاطر چندین سراب از جمله سراب و جنگل گاماسیاب بازدید خوبی داشتند.

جانجان گفت: به طور متوسط از دو سراب عمده و نزدیک نهاوند و موزه حمام حاج آقا تراب در سه روز آخر تعطیلات 110 هزار نفر بازدید کردند که بیشترین آنها در سراب گیان و بعد گاماسیاب بود.

وی افزود: امسال به جز جشنواره غذا و بازی های بومی و محلی در روستاهای وراینه، باباقاسم، تکه و چند روستای دیگر از نهاوند مسابقات فوتبال جام نوروزی و اسب سورای در نقاط مختلف شهر نهاوند با حضور گسترده مردم برگزار شد. 

گزارش: حسین سهرابی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.