داوران ایرانی اهل شارژ شدن نیستند؛

خسروی: سیدعلی روی ابرها پرواز می کرد/ کمیته انضباطی باید حرکت بازیکن پیکان را بررسی کند

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داور بازی پرسپولیس و پیکان یکی از بهترین روزهای قضاوت خود را تجربه کرد و به نوعی در این بازی روی ابرها پرواز می کرد.

علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعتراض مجید جلالی به قضاوت داور دیدار پرسپولیس و پیکان گفت: به نظر من مهدی سیدعلی در دیدار پرسپولیس و پیکان یکی از بهترین روزهای دوران قضاوتش را پشت سر گذاشت. وی صحنه های داخل محوطه جریمه را خوب تشخیص داد و اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه بازی نداشت. شاید تنها ایرادی که می توان از داور بازی پرسپولیس و پیکان گرفت این است که وی خیلی دیر دست به کارت شد. هرچند بسیاری از افرادی که از قضاوت سید علی ایراد گرفتند، در زمان داوری خود اعتقادی به اخطار دادن نداشتند.

وی افزود: مهدی سید علی به هیچ  وجه تحت تاثیر تماشاگران پرسپولیس قرار نگرفت و به بهترین شکل کار خود را انجام داد. مجید جلالی استاد همه ماست و نظر خود را نسبت به داوری گفته و حق داشته از تیمش دفاع کند اما نظر سرمربی تیم پیکان را به هیچ وجه تائید نمی کنم چراکه سید علی از لحاظ داوری در ابرها پرواز می کرد و در این بازی، روز بسیار خوبی داشت.

خسروی درباره فراگیر شدن بحث اعتراض مربیان تیم های بازنده به داوری بیان کرد: این حرف ها همیشه مطرح بوده اما داوران باید در هر حالتی عدالت را رعایت کنند. زمانی که خودم داوری می کردم، در یک بازی حمید استیلی را در دقیقه 44 اخراج کردم که این امر با ناراحتی شدید حدود 70 هزار هوادار پرسپولیس همراه شد. زمانی که هم که به رختکن رفتم از نارحتی هواداران گریه ام گرفت اما با نگاه کارشناسی به صحنه اخراج استیلی متوجه شدم کار درستی کردم و در واقع وظیفه ام را انجام داده ام و نباید از این امر ناراحت شوم.

وی ادامه داد: بازهم تاکید می کنم مهدی سید علی در دیدار پرسپولیس و پیکان قضاوت عادلانه و متعادلی داشت و تنها طبق قانون 12 داوری می توانست از کارت های خود زودتر استفاده کند. هرچند داوری خیاطی نیست که در آن سری دوزی انجام شود و قضاوت تمام بازی ها به یک شکل باشد. بنابراین حتما سید علی برای قضاوت بازی روز گذشته سیاستی داشته و براساس آن روش، کار خود را انجام داده است. مربیان فوتبال ما هم باید کارخود را انجام دهند و کمی هم درمورد داوران انصاف داشته باشند.

خسروی درمورد صحنه درگیری محمد صادق بارانی و مهدی طارمی و اخراج هافبک تیم پیکان تصریح کرد: تصمیم تیم داوری این بازی برای اخراج بارانی کاملا درست بود و حتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم باید به این موضوع ورود کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره اظهارات علیرضا منصوریان پس از بازی استقلال تهران و فولاد خوزستان مبنی بر اینکه "امیدوارم داوران برای اخراج من شارژ نشده باشند" گفت: منصوریان مربی بزرگ و فهمیده ای است اما باید به وی بگویم داوران فوتبال ایران به هیچ وجه اهل شارژ شدن نیستند و خوشبختانه احتیاجی به شارژ شدن هم ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار