اردبیل؛

مهمترین عامل تصادفات رانندگی در اردبیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه است

رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل گفت: رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان مهمترین علت تصادفات و حوادث رانندگی در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سرهنگ سیدحجت فتاحی در جلسه بررسی تصادفات رانندگی سال گذشته در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای ثبت شده سال قبلی از تصادفات و حوادث رانندگی در سطح استان، 68 درصد این حوادث در روز و 32 درصد در شب اتفاق افتاده است.

وی رعایت نکردن سرعت مطمئنه را از سوی رانندگان مهمترین علت تصادفات و حوادث رانندگی در استان دانست و بیان کرد: بانوان استان توجه و دقت بیشتری به رانندگی و قوانین و مقررات دارند به طوری که در سال گذشته تنها 24.5 درصد از خودروهایی که تصادف کرده‌اند رانندگان زن داشته‌اند.

رئیس پلیس‌ راه استان اردبیل روزهای دوشنبه را کم‌حادثه‌ترین و روزهای جمعه را پرحادثه‌ترین روزها از لحاظ تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: 55 درصداز تصادفات رخ‌داده در استان در محورهای اصلی بوده و 40 درصد نیز واژگونی خودرو عامل تصادفات و حوادث بوده است.

فتاحی با بیان اینکه بیشترین متوفیان تصادفات رانندگی در گروه سنی مولد 21 تا 40 سال با 44.5 درصد و گروه سنی 20 سال به پایین با 28 درصد بوده‌اند، تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت‌شده 72 درصد از تصادفات رانندگی در استان مربوط به افراد بومی و 28 درصد مربوط به افراد غیربومی است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم سطح تحصیلات با رعایت قوانین و مقررات تصریح کرد: رانندگانی با مدرک دیپلم بیشترین میزان تخلفات رانندگی و رانندگان با مدرک دکتری کمترین تصادفات را داشته‌اند که این امر بیانگر دقت بیشتر افراد تحصیل‌کرده با مقررات راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل در مورد تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز اظهار کرد: امسال 3 مورد تصادف با 3 کشته در استان داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 8 مورد تصادف با 9 مورد فوتی بوده است، شاهد کاهش 67 درصدی تصادفات فوتی در استان در نوروز 96 بوده‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.