اردبیل؛

اجرای 50 هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی و کشاورزی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت:در سه سال گذشته پروژه‌های مختلفی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و آب به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان اردبیل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مجید خدابخش با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:اساس اقتصاد مقاومتی از سال 92 و از جلسه مقامات ارشد کشوری با رهبری معظم انقلاب و در قالب 24 بند سیاست‌های کلی آغاز شده کهبرای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، بررسیها و‌ جلسات کارشناسی برگزار و در دو محور ایجاد زیرساختها و‌ جذب سرمایه‌گذاری اقدام شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان ما از صنایع بزرگ با اشتغال و سرمایه‌گذاری بالا برخوردار نبوده و ‌جز چند کارخانه بزرگ در زمینه لاستیک سازی و نساجی و سیمان و‌ نظایر آن بقیه واحدهای صنعتی کوچک و ‌متوسط هستند، افزود:250 میلیارد تومان به حدود 300 واحد تولیدی در بخش صنعتی و کشاورزی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و خرید کالا و خدمات پرداخت شده که منجر به جلوگیری از اخراج بیش از 3 هزار و 300 نفر و‌ تثبیت شغل آنان شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی نیمه تمام با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز با پرداخت تسهیلات بانکی تکمیل شده است که در آینده نزدیک تعدادی از این واحدها با حضور یکی از مقامات ارشد کشوری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

خدابخش گفت: چهار محور اقتصادی کشاورزی، خدمات، صنعت و‌تجارت جهت توسعه استان تعریف شده است که ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و تجارت خارجی از عمده این محورهاست و سفرهای خارجی هیئت تجاری استان به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز در همین راستا بود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌هاست، تصریح کرد:در این راستا، جاده‌های استان توسعه یافته، منطقه آزاد تجاری استان در دولت تصویب و به مجلس ارجاع شده، گمرک بیله‌سوار با هزینه 30 میلیارد تومان در سه سال گذشته از ظرفیتهای جدیدی برخوردار شده، اتصال ریلی به کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق با ایجاد بندر خشک اصلاندوز و امکان صادرات محصولات تولیدی استان از زیرساخت هایی است که منجر به توسعه استان می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: تولید محصولات دامی و کشاورزی استان در طول سه سال بیش از 800 هزار تن افزایش یافته و توسط بخش خصوصی واحدهای استاندارد صنایع تبدیلی و‌ تکمیلی نظیر بسته‌بندی و‌ کشتارگاه مدرن مرغ احداث شده و‌ در حال انعقاد با کشورهای خارجی از جمله روسیه برای صادرات محصولات مازاد استان هستند.

خدابخش بیان کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، انبارهای استاندارد نگهداری محصولات تولیدی استان و سردخانه با اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ایجاد تالار بورس کالاهای کشاورزی از اولویت برنامه‌های توسعه استان اردبیل در سال 96است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده
۱۹:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
با ما فقط از احداث کارخانه در اردبیل صحبت کنید نه گرگ زدن به گوسفندان فلان روستا. ممنون از همه دلسوزان شهرم اردبیل جانیم فدا اولسون سنه اردبیل