تأکید ژنرال جوزف دانفورد بر همکاری نیروهای عراقی با نیروهای ائتلاف در جنگ با داعش

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای عراقی با نیروهای ائتلاف، همکاری نزدیک دارند.

تأکید ژنرال جوزف دانفورد بر همکاری نیروهای عراقی با نیروهای ائتلاف در جنگ با داعش
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت: ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای عراقی و ائتلاف از سانحه هفدهم مارس که موجب کشته شدن غیرنظامیان شد درس می گیرند و حمایت از نیروهای عراقی که در موصل در حال جنگ با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش هستند، ادامه می یابد.

ژنرال دانفورد که برای بررسی پیشرفت جنگ با داعش هر چند وقت یک بار به منطقه سفر می کند، هنگام بازگشت ازعراق داخل هواپیما با خبرنگارانی که وی را همراهی می کردند، گفتگو کرد.

دانفورد گفت: «نیروهای عراقی بویژه نیروهای زبده ضد تروریستی، در مقابله با داعش در غرب موصل پیشرفت زیادی داشته اند. جنگ با داعش در آن بخش از شهر، با جنگ در زمانی که نیروهای عراقی شرق موصل را آزاد کردند فرق دارد. این موضوع که نیروهای امنیتی عراق در حال تطبیق دادن تاکتیک های خود در برابر دشمن در بخش غربی موصل هستند، نشان می دهد آنها به چه میزان پیشرفت کرده اند. شرق موصل بازتر است و خیابان های وسیع تری دارد. بنابراین، نیروهای عراقی می توانند از خودروهای خود استفاده کنند و این به نفع آنهاست. بازتر بودن مناطق موجب می شود نظارت و هدف گیری آسانتر شود. غرب موصل شلوغ تر است. به نظر می رسد داعش در حال هدایت کردن غیرنظامیان به داخل ساختمان ها و مکان های دیگر است و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. عراقی ها که این موضوع را می دانند، در حال ایجاد تغییراتی در عملیات فعلی هستند تا خطر تلفات غیرنظامیان کاهش یابد و این امکان فراهم شود تا نظامیان عراقی همچنان به پیشرفت خود در جنگ با داعش ادامه دهند.»

دانفورد که ارشدترین نظامی ارتش آمریکاست، تاکید کرد: «نیروهای عراقی خودشان را با شرایط تطبیق می دهند. این مسئله‌ای است که یکسال قبل وجود نداشت. نیروهای عراقی با نیروهای ائتلاف، همکاری نزدیک دارند. نیروهای ائتلاف توصیه و کمک و نیز آتشبار زمینی و هوایی که اهمیت زیادی دارد در اختیار عراقی ها قرار می دهند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار