کرمان؛

کشاورزی جنوب رو دروری جرائم !/ رونق کشاورزی به کاهش جرم کمک می کند

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: رونق کشاورزی در جنوب استان کرمان عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در این منطقه می باشد.

کشاورزی جنوب رو دروری جرائمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام دادگستری استان کرمان، احمد علی انجم روز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان ضمن تبریک سال جدید و توجه به شعار زیبای انتخابی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر"اقتصاد مقاومتی ،تولید-اشتغال گفت : یکی از بارزترین مصادیق این شعار در حوزه کشاورزی در جنوب استان کرمان بالاخص شهرستان جیرفت می باشد، که مقدمات آن نیز کاملا فراهم است.

انجم روز افزود: شغل اکثریت مردم شهرستان جیرفت کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال می باشد که این خود نیاز به همت و حمایت مادی و معنوی مدیران اجرایی خصوصاً وزارت جهاد کشاورزی را می طلبد.

وی اظهارکرد: در صورتی که کشت محصولات کشاورزی به خوبی در این منطقه مدیریت شود و برنامه های تدوینی برای کشاورزان صورت گیرد،که محصولات به چه میزان کشت شود و میزان تقاضای بازار مشخص شده از ناحیه سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی شود، بازارهای اقتصادی حوزه جنوب استان کرمان رونق پیدا می کند .

انجم روز با بیان اینکه قطعا رونق کشاورزی تاثیر بسیار بسزایی در حوزه تولید و اشتغال درجنوب استان در پی خواهد داشت،گفت:چنانچه این اتفاق مهم رخ دهد و کشاورزان دچار خسارت و زیان نگردد،علاوه بر کار آفرینی برای اعضای خانواده، شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در میان توده مردم هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: دستیابی به اهداف "اقتصاد مقاومی،تولید –اشتغال" با برنامه ریزی دقیق مدیران اجرایی در امر کشاورزی قابل دستیابی است.

احمد علی انجم روز افزود: برعکس اگر بی توجهی در برنامه ریزی و مدیریت کشاورزی باشد علاوه بر اینکه کشاورزان دچار خسارت گردیده و تمام سرمایه آنها در خاک مدفون و منابع عمومی مثل آب و خاک نیز هدر خواهد رفت,باعث افزایش اختلافات و جرائمی مانند نزاع ،درگیری و سرقت های مختلف و در دام افتادن جوانان در باندهای مواد مخدر خواهد شد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت نیز گفت:تولید محصولات کشاورزی در شهرستان جیرفت متنوع است و برای اینکه شعار امسال تحقق یابد،باید حتما مسئولین و دست اندرکاران جهاد کشاورزی در صدد راه اندازی کارخانه جات تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی مخصوصاً سیب زمینی و پیاز در شهرستان جیرفت برآیند.

مجید رستمی خاطر نشان کرد: برای اینکه هرساله مردم مشکلی به عنوان فراوانی محصولات کشاورزی ، پایین بودن قیمت و نبود بازار هدف نداشته باشند، مسئولین تدابیری اتخاذ نمایند.

رستمی خاطرنشان کرد: امید داریم که امسال با توجه به تاکید معظم له بر تولید و اشتغال ، مسئولین تدابیری در این زمینه در شهرستان جیرفت بعمل آورند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار