حاجی بابایی در دومین مجمع جبهه مردمی:

پشت پرده قاچاق چه کسانی هستند که نمی‌توان با آنها مبارزه کرد؟/ برخی دریافت حقوق نجومی را حق طبیعی خود می‌دانند

یکی از نامزدهای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: امروز عده‌ای دریافت حقوق نجومی را نه تنها عیب نمی‌دانند بلکه آن را حق طبیعی خود می‌دانند.

پشت پرده قاچاق چه کسانی هستند که نمی‌توان با آنها مبارزه کرد؟/ برخی دریافت حقوق نجومی را حق طبیعی خود می‌دانندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا حاجی بابایی نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری 96 در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی اظهار داشت: همه کسانی که در اینجا حضور دارند دردهای جامعه را می‌شناسند و می‌بینند که این دردها چگونه مردم مؤمن ما را آزار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل نیروهای مومن و انقلابی در اینجا نشسته‌اند تا برای وضع موجود و ناهنجاری‌هایی که انقلاب اسلامی و حرکت انقلابی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، چار‌ه‌اندیشی کنند.
 
این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه امروز سخن از ناکارآمدی و بی‌توجهی گروهی به راه امام و شهداست، تصریح کرد: ملت انقلاب کردند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند تا از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند و بر همین اساس ما باید دشواری‌هایی که بر سر راه این انقلابی‌گری است را از بین ببریم.
 
حاجی بابایی تأکید کرد: امروز ما در دنیا اردوگاه‌هایی را بنا کردیم که توانسته است آمریکای مستکبر را مجبور به عقب‌نشینی کند و از آنجایی که دشمنان و در رأس آن آمریکا نمی‌توانند ضربه‌ای به آرمان‌ها ما بزنند بر ناکارآمدی‌ها انگشت می‌فشارند و لذا کشور ما نیازمند یک کارآمدی همه جانبه و قدرتمندانه است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز هزاران نفر از نیروهای متدین جمع شده‌اند تا تصمیمی بگیرند که هم در وضعیت فعلی بتوانند پاسخگوی ملت ایران باشند و هم در چهار سال آینده بتوانیم در برابر ملت روسفید باشیم.
 
وی افزود: پیروزی در انتخابات یک نکته مثبت و طلایی است اما پاسخگویی و کارآمدی صدها برابر این پیروزی نتیجه‌بخش و تأثیرگذار است.
 
حاجی بابایی در ادامه به برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در 80 بند و اقتصاد مقاومتی در 24 بند بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشور دردهای متعددی دارد و باید اولویت‌های آن را مد نظر قرار داد.
 
این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: اشتغال، تولید، تأمین منابع مالی برای اقتصاد کشور، بهبود وضعیت صنعت،‌ معدن و مسکن، بهبود حمل و نقل ریلی، توجه ویژه به بحث آب، محیط زیست، منابع طبیعی و آلودگی هوا، رسدیکی به حاشیه شهرها و توسعه منابع روستایی، برطرف کردن چهره فقر از کشور، نظام پرداخت عادلانه و نگاه جدی به حل آسیب‌های اجتماعی از جمله اولویت‌های اصلی کشور است.
 
حاجی بابایی گفت:‌ برای توانمندسازی محرومان و فقرا اقدامات ویژه‌ای باید در نظر گرفته شود چرا که در حال حاضر 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و 4 میلیون دیگر هم پشت سر این افراد در صف پوشش کمیته ایستاده‌اند.
 
عضو جبهه یکتا با تأکید بر اینکه بزرگترین مشکل فعلی ما بحث تولید و اشتغال است و این مسئله کشور را در مرز تهدیدها قرار داده است، متذکر شد: رئیس‌جمهور چند روز گذشته اعلام کرد که در سال 96 می‌خواهیم 700 هزار شغل ایجاد کنیم و باید گفت که برای تحقق این مسئله ما نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه نقدینگی کشور در پایان اسفند ماه به 1250 هزار میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر سال 92 رسیده است، اظهار داشت: از این میزان نقدینگی حدود 45 درصد منجمد یا فریز است و حتی در جریان گردش بانک مرکزی هم قرار ندارد.
 
حاجی بابایی ادامه داد: طبق گفته دولت هر سال یک میلیون نفر جویای کار هستند اما کار کارشناسی ما می‌گوید هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر جویای کار هستند و ما نسبت به این موضوع با دولت اختلاف نظر داریم چرا که حرف دولت به این معنا است که در سال 96، 300 هزار نفر به بیکاران کشور اضافه می‌شود اما طبق آمار کارشناسی ما 500 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.
 
عضو جبهه یکتا با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در اول فروردین امسال 12.6 اعلام شد، یادآور شد: بر این اساس باید در هر سال یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود تا این نرخ ثابت بماند و اگر سالانه 0.8 این درصد کاهش یابد و ما در سال یک میلیون تا 2 میلیون شغل ایجاد کنیم، نرخ بیکاری ما در چند سال آینده به 8.6 کاهش می‌یابد.
 
وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکل مملکت را حل کنیم باید تولید ملی را رشد دهیم و جلوی قاچاق را بگیریم، گفت: باید بررسی شود که پشت پرده قاچاق چه کسانی هستند که نمی‌توان با آنها مبارزه کرد.
 
حاجی بابایی افزود: قرار ما در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که بر اساس کار انقلابی عمل کنیم که این کار اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و هدف اصلی ما این است که جلوی همه انحرافات سیاسی و اقتصادی را بگیریم.
 
این نامزد احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 5 هزار بازنشسته از وضعیت عمومی خود ناراضی هستند،‌ تصریح کرد: نگاه دولت فعلی به نیروی انسانی با نیروهای انقلابی متفاوت است و باید سامانه‌های شفاف‌سازی شکل بگیرد.
 
حاجی بابایی با تأکید بر اینکه کشور نیازمند افرادی است که خود مسئول شوند نه آنکه خانواده‌های آنها وزیر و استاندار شوند، خاطرنشان کرد: امروز حقوق نجومی از نظر عده‌ای نه تنها عیب نیست بلکه آن را حق طبیعی خود می‌دانند و با یک حرکت انقلابی و مبارزه با رانت‌خواری و دریافت حقوق‌های نجومی می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار