گیلان؛

آبشار زمرد تالش

آبشار زمرد در شهر حویق تالش يكی از زيباترين پديده‌های گردشگری است كه در تمام فصول سال گردشگران و كوهنوردان را به خود جذب می ‌كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ آبشار زمرد در شهر حویق واقع شده است که این شهر در 40 کیلومتری شمال شهر تالش است.

فاصله اين آبشار از شهر حويق 9 كيلومتر است كه قسمتی از جاده آن آسفالت بوده و بقيه نيز خاكی و كوهستانی است و از طبيعت زیبایی برخوردار بوده و می ‌توان برخی ييلاقات شهر حويق را مشاهده كرد.

خانه‌های روستايی در اطراف راه با مردمی مهمان ‌‌نواز نظر هر گردشگری را به خود جلب می ‌كند و در طول راه مسجدی وجود دارد كه مسافران می ‌توانند برای عبادت در آنجا توقف كنند.

اين آبشار در فصل بهار و تابستان از بيشترين گردشگران ميزبانی می ‌كند و طبيعت سرسبز و دلنشين اين محل باعث شده تا مردم حويق نيز در روزهای تعطيل و به ويژه جمعه‌ها و سيزده ‌بدر با خانواده از اين مكان استفاده کنند.

آب آبشار زمرد بسيار سرد بوده و محل زيست‌ ماهی قزل‌آلا است بسياری از گردشگران با قلاب ماهيگيری و ديگر وسايل اين ماهی‌ها را صيد كرده و در روزهای گرم تابستان در آن شنا می كنند.

اين آبشار از ييلاقات سرازير می ‌شود و بالاتر از آبشار زمرد چند آبشار كوچک وجود دارد كه از زيبايی ويژه‌ای برخوردار هستند.
 
 
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
آبشار زمرد بسیار زیبا و بکر بود و یک رستوران بسیار عالی با منظره ای زیبا و غذای مرغ تنوری خشمزه که همچی رو اونجا رویای رویای میکنه و گذراندن یک شب بسیار خوب در الاچیق های رستوران