شیراز؛

شناسايی 4 قلم كالای غير استاندارد

در بازرسی های نوروزی كارشناسان استاندارد فارس بر مراكز عرضه و توزيع كالا در استان 4 قلم كالای غير استاندارد شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهنما مدير كل استاندارد فارس گفت: بيش از 200 مورد بازرسی از مراكز تمركز و عرضه كالا در استان فارس توسط كارشناسان اداره كل استاندارد صورت پذيرفت و 4 قلم كالای تقلبی كه علامت استاندارد را جعل نموده كشف كردند.
 
رهنما افزود:‌ مرغ بسته بندی با نام  ققنوس نصر اوز با جعل علامت استاندارد ، مايع ظرفشويی و دستشويی با نام "سيمون" با جعل علامت استاندارد و مايع سفيد كننده با نام "ماه" با جعل علامت استاندارد شناسايی و این کالاها توقيف و پرونده عرضه كنندگان به مراجع قضايی جهت سير مراحل قانونی ارجاع شد.
 
وی از شناسايی 7 نوع روغن زيتون غير مجاز كه با روش غير استاندارد كه از تفاله زيتون تهيه شده خبر داد و ادامه داد: طبق استاندارد ملی ايران روغن زيتون استحصالی از تفاله زيتون برای مصرف خوراكی ممنوع است ولی متاسفانه اين روغن هاي غير مجاز را كه عمدتا وارداتی بوده و با عنوان روغن زيتون "پوميس" عرضه مي شود و مصرف كنندگان بدون توجه به اين موضوع از اين نوع روغن های غير مجاز برای مصرف خوراكی استفاده می كنند.
 
مدير كل استاندارد فارس از شناسايی انواع فيلتر هوا و روغن خوردو سواری كه بدون علامت استاندارد و هرگونه مشخصات سازنده در بازار عرضه می شود خبرداد و تصریح کرد: بسياري از اين فيلترها بدون كيفيت لازم بوده و عرضه آنها ممنوع است.
 
وی نام برخی از اين فيلترها را "امان" "سركان" "بارو" "آرو" "ترنا" اعلام كرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.