در حاشیه نشست هیات دولت؛

سیف: دادگاه لوکزامبورگ هنوز درباره اموال توقیف شده ایران حکمی صادر نکرده است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دادگاه لوکزامبورگ در خصوص پرونده توقیف دارایی‌های ایران در این کشور هنوز حکمی صادر نکرده است.

سیف:
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز چهارشنبه (16 فروردین ماه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت‌های غیرمجاز از جمله شرکت کاسپین اظهار داشت: مشکلات شرکت‌های غیرمجاز تنها مربوط به شرکت کاسپین نمی‌شود. 

وی افزود: شرکت کاسپین به تازگی تاسیس شده و هیچ شخصی از سپرده‌گذاران سپرده‌های خود را به این شرکت منتقل نکرده‌اند.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: قرار است 8 تعاونی در شرکت کاسپین ادغام شوند و متناسب با انتقال دارایی‌ها سپرده‌ها هم به شرکت کاسپین منتقل شوند.

وی با بیان اینکه کاسپین 8 تعاونی را ساماندهی کرد، گفت: انتقادات وارد شده به این شرکت بجا و درست نبود، عمدتا سرمایه‌گذاران 8 تعاونی بودند که 7 مورد آن ساماندهی شدند و مشکلات دیگر هم رفع خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به توقیف دارایی های ایران در دادگاه لوکزامبورگ، اظهار داشت: توضیحات بسیاری در این زمینه ارائه شده و مسئله مبهمی وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: همچنین تیم قضایی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وکلای منتخب شده با همکاری بانک مرکزی امور مربوط به این امر را پیگیری می‌کنند.
 
سیف تاکید کرد: دادگاه پذیرفت که ادعای مطرح شده از سوی شرکت آمریکایی مورد بررسی قرار گیرد، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، استدلال‌ها و منطق‌های حقوقی بسیاری وجود دارد،  دادگاه هم هنوز حکم نهایی را صادر نکرده است و می‌توانیم با تلاش همکاران به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: دارایی‌های ایران توقیف بود و مقرر شد در توقیف باقی بماند تا به این موضوع رسیدگی شود، بنابراین اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

وی یادآور شد: برخی موسسات با مجوزهای خاصی خارج از حوزه بانک مرکزی تشکیل شدند، بانک مرکزی در تلاش است این بانک‌ها و موسسات را ساماندهی کند، خوشبختانه اقدامات موثری هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار