ایلام؛

250 هزار مسافر نوروزی امسال از دره شهر دیدن کردن

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: این شهرستان در تعطیلات نوروزی امسال از 250 هزار گردشگر و مسافر پذیرایی کرد.

250 هزار مسافر نوروزی امسال از دره شهر دیدن کردنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مجتبی فرهادی بیان کرد: از این شمار گردشگر نوروزی، زمینه اسکان 65 هزار نفر در مدارس، خانه های بومی گردی، مهمانسراهای ادارات، هتل، خانه مسافر و کمپینگ های مناطق مختلف این شهرستان فراهم شد.
 
وی با بیان اینکه نوروز پارسال 240 هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند، یادآور شد: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف استان ایلام و دیگر شهرهای کشور است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این مهمانان فراهم بوده است.
 
فرهادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از موزه باستان شناسی، پخت غذای محلی در سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی و ورزش های بومی، محلی در جوار اماکن تاریخی را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای مهمانان نوروزی در این شهرستان اعلام کرد.
 
وی افزود: در سه روستای گاو میشان، شیخ مکان و هاشم آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری برنامه پخت غذا و شیرینی محلی در خانه های بومی گردی با هدف آشنایی گردشگران با نحوه زندگی و رسوم تاریخی مردم دره شهر تدارک دیده شده بود که با استقبال گردشگران مواجه شد.
 
فرهادی عمده اماکن تاریخی دره شهر را که مورد بازدید گردشگران قرار گرفتند تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر، قلعه میرغلام هاشمی، پل تاریخی گاو میشان، قلعه تاریخی شیخ مکان و دژ شیخ مکان اعلام کرد.
 
دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی است که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.