نوجوان 16 ساله به جرم هک دستگیر شد+فیلم

یک پسر نوجوانکه تا کنون بیش از 2000 سایت را هک کرده است توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک نوجوان 16 ساله و یک برنامه نویس حرفه ای به جرم هک توسط پلیس فتا دستگیر شده است درباره ازبین رفتن انگیزه اش پس از دستگیری گفت.

این هکر عنوان کرد که من فکر کردم هیچکس دستش به من نمی رسد. به گفته وی شبانه روز بین 12 الی 13 ساعت وقت خود را صرف هک کردن سایت ها می کند و حتی خانواده اش تا قبل از دستگیری وی این تصور را داشتند که در حال بازی کردن است.

 این نوجوان یکی از دلایل روی آوردن افراد به سمت هک را تبلیغات بی رویه هک در کانال های تلگرامی دانست. ویبرای ثبت نام خود در یک پایگاه بین المللی که هکرها اسم خود را در آن به ثبت می رسانند اقدام به هک سایت های بی شماری کرده است.

وی تا کنون 950 بار نام خود را در این پایگاه بین المللی به ثبت رسانده که تا کنون رتبه او در بین هکر های ایرانی تک رقمی می باشد.

پلیس فتا در ابتدا متوجه هک بیش از 2000 سایت داخلی و خارجی می شودکه پس از آن این نوجوان را شناسایی می کند.

در نهایت می توان گفت نظارت ضعیف برفضای مجازی و غفلت پدر ومادرها از نحوه فعالیت فرزندان در این فضا منجر به بروز اتفاقات تلخی در این زمینه خواهد شد و آسیب های چبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.
 
 
برای دانلود اینجا کلیک کنید
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خاک تو سرتون
۱۱:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
به نظرم از این نوجوان می‌توانید خیلی استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
شما ها میگید که چرا توی زندان انداختنش
خب بهتره بدونید که اون داره مجازات خراب کاری هاش رو میده و اگه کار بدی رو انجام نداده بود الان زندونیش نمیکردن و باید بدونید که اگه با اجازه صاحب سایت این کار رو میکرد الان زندان نبود
India
yx
۲۰:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
این استعداد ناب رو بجای اینکه پرورش بدن و ازش استفاده کنن،میخوان بندازن زندان.
افسوس!
Iran (Islamic Republic of)
NOANME
۱۹:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
اون بچه اس تواین سن دوس دارن خودشونو یه جوری نشون بدن .دو استعداد فوق العاده ای داره . دوستان برنامه نویس و شبکه میدونن برای پایین اوردن 950 سایت باید چقدر حرفه ای باشی پس نتیجه میگیریم یه استعداد عالیه که اگه بندازنش زندان آخرش که اززندان میادبیرون اونوقت که ازخارج پیشنهادهای عالی بهش میدن هرکسی تواین شرایط قبول میکنه منتها ازکشورش یه نفرت هم داره پس بهتره به جای زندانی کردنش ازش استفاده کنین که هم انگیزه ش روازدست نده وهم به مملکت خدمت کرده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۵:۰۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
متاسف نباش.اینجور آدما میان تلگرام و اینستای من و توروهک میکنن و تهدیدمون میکنن.اینا هوش سیاه هستن نه هوشی ک بشه ازش استفاده مفیدکرد.اینا مضرن
United States of America
Mostafa
۱۵:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
استعداد های ایران اینجوری هدر میره به جای دستگیری میتونن از استعدادش استفاده کنن.
اگه خارج باشه بهترین جا استخدامش میکنن برای بالا بردن امنیت سایت ها و فضای مجازی. متاسفم.