پیش نویس طرح آمریکا، انگلیس و فرانسه به سازمان ملل برای محکومیت حمله شیمیایی در سوریه

آمریکا، انگلیس و فرانسه با ارائه یک پیش نویس به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار محکوم کردن حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون سوریه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا، انگلیس و فرانسه روز سه شنبه با ارائه یک پیش نویس از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه را محکوم کند. قرار است این طرح امروز (چهارشنبه) در شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود.

در پیش نویس این طرح از "آنتونیو گوترش"، دبیر کل سازمان ملل درخواست شده است تا هر ماه گزارشی در خصوص همکاری دولت سوریه با تحقیقات در این زمینه ارائه کند.

در این پیش نویس همچنین آمده است دولت سوریه باید گزارشی از برنامه های پرواز این کشور در روز سه شنبه ارائه کند که در آن نام همه فرماندهان و خلبانان بالگردها وجود داشته باشد.

این سه کشور مدعی شده اند که  نیروهای "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه عامل اصلی این حمله شیمیایی بوده اند که منجر به کشته شدن دهها نفر شده است. ارتش سوریه این ادعاها را رد کرده و گفته است به هیچ وجه از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند.

در حمله شیمیایی که روز سه شنبه در شهرک خان شیخون رخ داد تاکنون 100 نفر کشته و 400 نفر زخمی شده اند. فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده است گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول به کار بردن مواد شیمیایی در خان شیخون هستند. 

وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه ادلب در پی انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه رخ داده است.

تاکنون روسیه و چین به این پیش‌نویس واکنشی نشان نداده اند. در ماه فوریه، روسیه برای هفتمین بار قطعنامه شورای امنیت علیه دولت سوریه را وتو کرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار