افزایش بهای نفت در پی کاهش ذخایر جهانی/ ثبات در بازار طلا

کاهش ذخایر جهانی نفت با تلاش سازمان اوپک باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال دستیابی به نشانه هایی از موفقیت آمیز بودن توافق اوپک در خصوص محدود کردن سطح تولید نفت، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 11 سنت افزایش، به 54 دلار و 28 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 16 سنت افزایش، 51 دلار و 19 سنت در هر بشکه معامله شد.

فعالان حوزه نفت اعلام کردند محدود شدن بازار با تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید باعث افزایش بهای طلای سیاه شده است.

مدیر اجرایی شرکت "ورتکس" اعلام کرد: ما شاهد کاهش گسترده ذخایر نفتی از ماه ژانویه تاکنون بوده ایم؛ زیرا محموله های نفتی که با کشتی حمل می شوند از 978 میلیون بشکه در یکم ماه ژانویه سال جاری میلادی به 812 میلیون بشکه در سوم آوریل کاهش یافته است.

داده های شرکت "تامسون رویترز ایکون" نشان داد صادرات نفت اوپک با کشتی به دیگر نقاط جهان از رقم 796.6 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 813.7 میلیون بشکه در پایان ماه مارس کاهش یافته است.

این در حالیست که به نظر می رسد محدود کردن بازار نفت تنها به مرور زمان به کاهش ذخایر جهانی نفتی منجر می شود؛ زیرا سطح تولید در برخی کشورها از جمله آمریکا همچنان با افزایش همراه بوده است.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کردند که از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند.

در آستانه ملاقات رؤسای جمهور آمریکا و چین، بهای طلا نیز امروز با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر 1257.80 دلار معامله شد. روز گذشته بهای فلز زرد به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار