کانادا در مورد دستگاه های جاسوسی مرموز تحقیق می کند

دولت کانادا درباره دستگاه‌های جاسوسی مرموزی که کشف شده است، تحقیق می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رالف گودیل، وزیر امنیت عمومی کانادا روز سه شنبه اعلام کرد پلیس فدرال کانادا و دستگاه های اطلاعاتی این کشور درباره دستگاه های رهگیری و ارتباطات الکترونیکی که در  اتاوا کشف شده است، تحقیق می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد «این فعالیت به آژانسی کانادایی مربوط نمی شود و دولت به طور فعالانه درباره منشاء دستگاه های رهگیر الکترونیکی از نوع استینگ ری که در اطراف مقر دولت فدرال کشف شده است، تحقیق می کند.

روز دوشنبه تحقیق شبکه های  سی بی سی/ رادیو کانادا فاش کرده بود دستگاه هایی به تقلید از رله های تلفنی برای رهگیری ارتباطات تلفنی که با آنها مرتبط می شود، در قلب پایتخت کانادا نصب شده است.

وزیر امنیت عمومی کانادا با ااشاره به این مطلب که دولت کانادا گاهی اوقات از این فناوری «در چارچوب قانونی» استفاده می کند، اعلام کرد بسیار مشتاق است منبع این نظارت الکترونیکی را کشف کند.

وزیر امنیت عمومی کانادا بعد از تصریح این که دستگاه های اطلاعاتی به وی اطلاع داده اند از این دستگاه ها در اطراف پارلمان استفاده نمی کنند، وی امکان استفاده گروه های جنایی سازمان یافته یا منابع دولتی خارجی از چنین دستگاه هایی را رد نکرد.

برخی از اعضای پارلمان از خطر جاسوسی برای یک قدرت خارجی  و دیگر دولت های شناخته شده برای استفاده از این نوع فناوری، ابراز نگرانی کردند.

سفارت چین و سفارت روسیه در پاسخ به سوال شبکه سی بی سی در این باره، هر گونه مسئولیتی را درباره این مسئله رد کردند؛ سفارت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد در جریان چنین نظارتی قرار ندارد و سفارت آمریکا از اظهار نظر درباره آن خود داری کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار