زاهدان

افزایش شش درصدی گردشگران در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت:گردشگران داخل و خارج از استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته، شش درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: در تعطیلات نوروز امسال، 693 هزار نفر به مکان های مختلف سیستان و بلوچستان سفر کرده اند. 

وی ادامه داد: سفر این تعداد مسافر از طریق مبادی زمینی، هوایی و ریلی انجام شده است. 

مشتاق گوهری افزود: از این تعداد مسافر 409 هزار نفر در اقامتگاه های سازمان میراث فرهنگی، بیش از 342 هزار نفر در منطقه آزاد و بیش از 59 هزار نفر هم در اماکن و اقامتگاه های اداره کل آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند. 

وی تصریح کرد: 200 هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان هم در این ایام به سفرهای خارج از استان رفته اند که در مقایسه با پارسال، یک درصد سفرهای مردم استان کاهش یافته است. 

مشتاق گوهری، بیشترین  بازدید گردشگران را در شمال استان از شهر سوخته زابل و در جنوب استان را از مناطق چابهار، بریس، رمین، گِل فشان های تَنگ و بلبلک ، سواحل کنارک و سواحل گوردین بیان کرد . 

وی همچنین بوم گردی در استان را از دیگر اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد و گفت :از سال 94 تاکنون به 44 مرکز در مناطق روستایی و عشایری استان مجوز بوم گردی اعطاء شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار