مناظره 11 نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

مناظره بزرگ و مهم 11 نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حال انجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین مناظره پیش از دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، علاوه بر 5 نامزد معروف، 6 نامزد دیگر هم حضور دارند و این اتفاق(مناظره همه نامزدها) برای اولین بار در تمام دوره های انتخاباتی فرانسه رخ داده است.
 
فرانسوا فیون (جمهوریخواه)، امانوئل ماکرون (جنبش به پیش)، مارین لوپن (جبهه ملی)، بنوا آمون (سوسیالیست)، ژان لوک ملانشون (چپ افراطی) 5 نامزد معروف و فیلیپ پوتو (چپ ضدکاپیتالیسم)، ژان لاسل (منفرد با گرایش میانه)، ژاک شومینو (منفرد با گرایش میانه)، فرانسوا اسلینو (منفرد با گرایش راست)، نیکلا دوپون(منفرد با گرایش راست)، ناتالی آرتو(چپ کارگری) 6 نامزد غیرمعروف هستند که در مناظره امشب حضور دارند.
 
طبق برنامه ریزی انجام شده این مناظره حدود 3 و نیم ساعت به طول می انجامد و سهم هر نامزد حدود 17 دقیقه است. رسانه های فرانسه از این مناظره که به طور زنده از دو شبکه تلویزیونی در حال پخش است به عنوان مناظره ای حیاتی و سرنوشت ساز نام برده اند و گفته اند امانوئل مکرون که در راس نظرسنجی ها قرار دارد در سیبل حملات دیگر نامزدها خواهد بود.
 
ایجاد شغل سوال اول مطرح شده در مناظره است چرا که فرانسه از بیکاری بیشتر از 10 درصد رنج می برد هر چند به گفته کارشناسان امنیت پیش از بیکاری دغدغه فرانسویهاست.
 
کمتر از سه هفته دیگر دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می شود و طبق نظرسنجی های صورت گرفته به احتمال زیاد مکرون (نامزد مستقل) و مارین لوپن (نامزد جبهه ملی) به دور دوم راه پیدا می کنند هر چند با توجه به برگزیت و انتخاب دونالد ترامپ دیگر نمی توان به نظرسنجی ها اعتماد کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار