رئیس سابق سیا: فرمان مهاجرتی ترامپ ساده لوحانه است

جان برنان رئیس سابق سیا اظهار کرد فرمان مهاجرتی ترامپ نه تنها ساده لوحانه وانحرافی است، بلکه عواقب امنیتی سنگین تری برای این کشور به بار خواهد آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی بی سی، جان برنان رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و یکی ازمنتقدین فرمان مهاجرتی ترامپ، نه تنها آن را ساده لوحانه و انحرافی می داند بلکه به اعتقاد وی اجرای چنین فرمانی عواقب امنیتی سنگین تری را در این کشور بدنبال خواهد داشت.

برنان افزود: کشورش در سال های اخیرتدابیر گسترده ای را برای جلوگیری از ورود افراد مشکوک و یا تروریست ها در چهارچوب اجرای قوانین مهاجرتی این کشور در نظر داشته و به اجرا در آورده است.

وی تصریح کرد به نظر او درست است که مسئله تروریسم و تلاش افراد خطرناک با نیات سوء به کشورها بخصوص دردهه های اخیر باید بعنوان یک مسئله امنیتی جدی درهمه کشورها درنظر گرفته شود اما آنچه که دولت ترامپ دراین راستا به آن روی آورده ساده لوحانه و دور از تفکر است.

رئیس سابق سیا تاکید برملیت و عقاید مذهبی افراد به عنوان دلیلی برای جلوگیری از ورود آن ها به خاک کشورش را رویکردی نادرست خواند که نه تنها کمکی به حفظ امنیت مردم این کشور نخواهد کرد بلکه سبب نفرت و نارضایتی مردم کشورهایی که در این فرمان صرفا بدلیل ملیت و یا عقایدشان انگ تروریسم برآنها زده می شود، خواهد شد.

مخالفت ها و انتقادات کارشناسان و مسئولان آمریکایی نسبت به فرمان مهاجرتی ترامپ درحالی ادامه دارد که با تمدید حکم ممنوعیت اجرای این فرمان از سوی قاضی فدرال ایالت هاوایی برای دومین بار در هفته گذشته رسیدگی به این پرونده از سوی وزارت دادگستری به دادگاه فرجام آمریکا ارجاع شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
ساده لوحانه نه ابلهانه ووحشیانه تره دیوانست دیگه ترامپ.نفهمه مردک دلقک روانی
آخرین اخبار