مرکل: اوضاع آوارگان سوری در لبنان سخت است

صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک با سعد حریری گفت: مردم سوریه در وضعی شکننده و ناپایدار و البته سخت در لبنان زندگی می‌کنند .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در نشست خبری مشترک با سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: مایلم که به ویژه به ملت لبنان احترام بگذارم. مردمی که در همسایگی این کشورند (سوریه) و امروز یک میلیون نفر آنها در وضعی شکننده و ناپایدار و البته سخت در لبنان زندگی می کنند و این وضع، نشان دهنده بردوش کشیدن وظیفه ای بزرگ است. 

در ادامه سعد حریری، نخست وزیر لبنان هم گفت: امروز چهار میلیون شهروند لبنانی در حال پذیرایی و میزبانی از یک میلیون و دویست هزار شهروند سوری آواره و نیز پانصد هزار پناهجوی فلسطینی هستند. این شرایط به اقتصاد ما ، زیرساخت های ما و نیز بافت و ترکیب اجتماعی ما آسیب وارد کرده و آن را تحت فشار قرار داده است. برای آنکه بخواهم یک معیار قابل ارزیابی بدهم این شرایط، درست مثل آن می ماند که از اتحادیه اروپا انتظار رود دویست و پنجاه میلیون نفر آواره را همین فردا صبح پذیرش کنند. (جمعیت اتحادیه اروپا بیش از پانصد میلیون نفر است).

 وی خاطر نشان کرد: با میزبانی از یک میلیون و دویست هزار شهروند سوری آواره در لبنان آن هم تا زمانی که کشورشان برای بازگشت دوباره، امن شود، کشور ما در حقیقت در حال انجام یک عمل حسنه عام المنفعه به نیابت از جامعه جهانی است. من امروز دیدگاه لبنان را برای ثبات و توسعه در کنفرانس بروکسل منتشر و بازگو خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار