باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سوگند نامه ای که به امضای مسافران نوروزی رسید/ کمپین «نه به تصادفات جاده ای»

کاهش تلفات تصادفات جاده ای با اجرای تمهیدات پیش از حادثه امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله پس از پایان تعطیلات نوروز آمارهای تکان دهنده ای ارائه می شود که شیرینی این ایام را به تلخی تبدیل می کند و حجم سنگین اندوه را به جا می گذارد.

با در نظر گرفتن تمهیدات لازم می توان بخش قابل توجهی از میزان تلفات تصادفات جاده ای را کاهش داد.

تمهیداتی که باید پیش از وقوع حادثه اندیشیده و اجرا شود و نقش عموم مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» به عنوان یکی از تمهیدات پیش از سوانح رانندگی، برای دومین سال متوالی با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در نوروز سال ۹۶ اجرا شد.

فاطمه خانمحمد مسئول جوانان جمعیت هلال احمر واحد شمیرانات تهران گفت: با توجه به افزایش سفرهای برون شهری و کثرت تردد در سطح جاده های کشور، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اقدام به تشکیل کمپین «نه به تصادفات جاده ای» کرد.

وی افزود: این کمپین با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مجاز در نوروز سال ۹۶ اجرا شد. ما معتقدیم کاهش تلفات تصادفات جاده ای با اجرای تمهیدات پیش از حادثه امکان پذیر است.

مسئول سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: رانندگان، مسافران، هنرمندان، نمایندگان مجلس، عموم مردم و برخی از مسئولان نهادهای مختلف به کمپین «نه به تصادفات جاده ای» پیوسته و سوگند نامه کمپین به صورت نمادین امضای برخی از این افراد رسید.

خانمحمد ادامه داد: تأثیر تشکیل چنین کمپین هایی بر کودکان و نوجوانان و آشنایی آن ها با عملکرد و فعالیت چنین طرح هایی بر کودکان به عنوان مبلغان کوچک اثرگذار بر والدین خود بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه کمپین «نه به تصادفات جاده ای» در دوسال اخیر، ویژه سفرهای نوروزی تشکیل و به اجرا درآمده است، اما اهداف و محورهای تعریف شده در این طرح قابلیت اجرا در موارد دیگر همچون سفرهای تابستانی را نیز دارد.

مسئول سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اجرای برنامه های کمپین و توجیه مسافران نوروزی در رابطه با چگونگی عملکرد کمپین «نه به تصادفات جاده ای» بر عهده جوانانی بود که به صورت داوطلبانه در پست های نوروزی در سطح جاده ها و گذرگاه های کشور مستقر بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار