یاسوج؛

مراجعه پنج هزار نفر به پایگاه های اورژانس در نوروز96

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و 147 نفر از مردم و گردشگران نوروزی استان به پایگاه ها اورژانس 115 استان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ جلال پورانفرد گفت: تعداد مراجعه کنندگان به چادر سلامت اورژانس 115 مستقر در جاده های ارتباطی و نقاط پرتردد کهگیلویه و بویراحمد در این مدت سه هزار و 344 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با 2 هزار و 132 نفر 36 درصد افزایش نشان می دهد. 

وی افزود: تعداد ماموریت های انجام شده توسط تیم اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در این مدت یکهزار و 803 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با یکهزار و 667 مورد 7.5 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ماموریت انجام شده 433 مورد مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بوده است. 

پورانفرد عنوان کرد: تعداد تصادفات و حوادث ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد از 25 اسفند سال 1395 تا 14 فروردین سال جاری 433 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با 340 مورد 21.4 درصد رشد یافته است. 

وی ابراز داشت: 736 نفر از مردم و گردشگران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در 433 تصادف و حادثه ترافیکی رخ داده در این مدت در استان مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال 23.7 درصد افزایش داشته است.

پورانفرد گفت: این تعداد مصدوم توسط تکنیسین های اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد درمان و یا به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

وی بدون ارائه آمار، اظهار داشت: با وجود افزایش 21.4 درصدی حوادث ترافیکی از 25 اسفند سال 1395 تا 14 فروردین سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد شاهد کاهش 25 درصدی آمار فوتی حادثه دیدگان هستیم که دلایل اصلی آن شامل سرعت عمل نیروهای عملیاتی اورژانس 115، وجود ناوگان پیشرفته و به روز و بالگرد در استان است. 

وی افزود : بیشترین میزان بروز حوادث ترافیکی در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد با 52 مورد مربوط به جاده ارتباطی یاسوج - اصفهان بوده و کمترین آن نیز با یک مورد در جاده ارتباطی باشت -چرام رخ داده است. 

پورانفرد بیان کرد: تیم اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت با انجام هفت ماموریت جان هشت نفر را در تصادفات رانندگی و واژگونی خودرو در نقاط سخت گذر و زایمان در مناطق دورافتاده این استان نجات دادند.

وی عنوان کرد : مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد 58 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با 37 مورد 53 درصد افزایش داشته است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.