معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ؛

بازدید 100 هزار نفر از مراسم نوروزگاه آذربایجان غربی

100 هزار نفر از مراسم نوروز گاه آذربایجان غربی بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین امامی در گفت و گو با خبرنگاران، اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از برنامه های متفاوت و موفق ستاد اجرایی خدمات سفر های نوروزی سال 96 استان عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات شاخص نوروز 96 که توانست تاثیر خوبی در اذهان شهروندان و گردشگران بگذارد و موجب افزایش تجربه و شناخت عمومی آنان شود، اجرای برنامه های متنوع آئینی و سنتی برگرفته از فرهنگ و تاریخ دیرینه مردم این استان در قالب برنامه نوروزگاه بود.

وی افزود: این برنامه در هشت نقطه استان و از 29 اسفند 95 تا 10 فروردین 96 و در جوار آثار و جاذبه های تاریخی شهرهای مختلف برگزار و به رضایتمندی مخاطبان منجر شد.

امامی در مورد محتوای برنامه های نوروزگاه گفت: اجرای موسیقی های بومی، مراسم آئینی، بازی های بومی و محلی، شعر خوانی و آواز خوانی، تئاتر، آئین تکم گردانی و کوسه به داس، مسابقه استان شناسی و نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری و تاریخی از جمله موارد مربوط به این مراسم بود.

وی با اشاره به استقبال خوب گردشگران از این برنامه ها گفت: چنین رویدادهایی تحرک جدیدی در رابطه با توسعه و رونق گردشگری داخلی و جذب گردشگران خارجی و حرکت گردشگری به سمت موازنه مثبت و موثر خواهد بود.

در نوروز 96 بناهای تاریخی از جمله تخت سلیمان تکاب ، قره کلیسا، سه گنبد ارومیه ، مسجد جامع ، خانه انصاری، باغچه جوق ماکو، مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه وهمچنین ورودی شهرهای استان و محوطه بیشتراماکن تاریخی شاهد جشن نوروزگاه و برنامه های متنوع شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.