محکومیت انفجار تروریستی سن‌ پترزبورگ از سوی کشورهای عربی

برخی از کشورهای عربی انفجار تروریستی روسیه را به کشته و زخمی شدن بیش از 60 غیرنظامی منجر شد، به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه هجوم تروریستی و بزدلانه به دو ایستگاه مترو در شهر سن پتزربورگ روسیه را که به کشته و زخمی شدن شهروندان بی گناه منجر شد، به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه عراق نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد و با خانواده های قربانیان و زخمی های این حادثه غم انگیز اعلام همبستگی کرد و به دولت و ملت روسیه گفت در مقابله با «تروریسم سیاه» در کنار آنها خواهد بود.

احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز بر ضرورت هماهنگی تلاش های بین المللی برای از بین بردن گروه های افراطی که افراد بی گناه را هدف قرار می دهند، تاکید کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن نایف، ولیعهد و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در پیام هایی جداگانه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وقوع انفجار تروریستی در ایستگاه مترو و هدف قرار گرفتن مردم را تسلیت گفتند و این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند.

شیخ بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات نیز با انتشار پیام تسلیتی در خبرگزاری رسمی این کشور گفت: امارات با دولت روسیه اعلام همبستگی می کند و برای مقابله با عناصر تروریستی و جنایتکار در کنار روسیه است. عناصری به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات و گسترش تشنجی هستند که جان بی گناهان را در معرض خطر قرار می دهد.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر، نیز در پیامی وقوع انفجار در ایستگاه مترو شهر سن پترزبورگ را به رئیس جمهور روسیه تسلیت گفت.

در این پیام که در تلوزیون دولتی این کشور قرائت شد، آمده است: الجزایر این هجوم تروریستی نفرت انگیز را به شدت محکوم می کند. تروریسم آفتی شده است که هیچ کشوری در جهان از شر آن در امان نیست و این آفت نیازمند مقابله جهانی با نظارت سازمان ملل متحد است.

روز گذشته (دوشنبه) دو انفجار تروریستی در دو ایستگاه مترو در شهر سن پترزبورگ روسیه رخ داد که به دنبال آن 11 غیرنظامی کشته و 51 نفر زخمی شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار